کد خبر : 27702

آغاز فروش بوگاتی رکورد شکن با قیمت وحشتناک

آغاز فروش بوگاتی رکورد شکن با قیمت وحشتناک

پس از آن‌که بوگاتی ویرون سوپر اسپرت اقدام به ثبت رکورد سرعت کرد، شرکت سازنده تعدادی از آن را تولید و برای فروش عرضه کرد. اکنون که شیرون توانسته رکورد ویرون را جابه‌جا و نقطه عطف جدیدی در صنعت خودرو ایجاد کند، بوگاتی بی‌کار ننشسته و تصمیم گرفته خریداران ثروتمند را از لذت تجربه رانندگی با این مدل محروم نسازد.

به گزارش خودروتک ، از این خودروی خاص به تعداد 30 دستگاه و با قیمتی در حدود 3.9 میلیو دلار ساخته خواهد شد.

این نسخه ویژه از شیرون سوپراسپرت 300+ نام دارد و همچون نمونه آزمایشی که رکوردشکنی کرد، با بدنه‌ای بلندتر از نسخه معمولی، به قطعات فیبرکربن و نوارهای نارنجی مزین شده که البته این دو مورد اخیر را در مدل ویرون SS WRE نیز مشاهده کرده‌ایم.

البته لازم به ذکر است که در صورت عدم تمایل مشتری، متخصصان بوگاتی در مولشایم با کمال میل از ترکیب رنگی مطابق با سلیقه خریدار برای پوشش بدنه استفاده خواهند کرد.

همچون چیزی که در بوگاتی چنتودیچی و البته نسخه آزمایشی شیرون سوپراسپرت 300+ نصب شده بود، در نسخه تولیدی این خودرو نیز پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری مجهز به چهار توربوشارژر نصب شده که قدرت اعجاب‌انگیزی معادل با 1578 اسب‌بخار تولید می‌کند.

کابین بوگاتی شیرون سوپراسپرت +300

واضح است که در مدل تولید شده برای استفاده عادی، از انبوه کامپیوترها و میله‌های حفاظتی خبری نخواهد بود بلکه در تمام 30 دستگاهی که برای تولید برنامه‌ریزی شده، همچون مدل‌های عادی صندلی سرنشین نیز به چشم می‌خورد.

از دیگر تفاوت های شیرون سوپراسپرت 300+ با مدل آزمایشی می‌توان به ارتفاع این خودرو از سطح زمین اشاره کرد، بدین معنی که برخلاف مدل آزمایشی که در پیست Ehra-Lessien متعلق به فولکس‌واگن موفق به ثبت رکورد شد، ارتفاع خودرو به حالت عادی بازگشته تا برای عبور از خیابان‌ها به مشکلی برخورد نکند.

اما مهمترین تفاوت میان این دو نسخه را باید در میزان حداکثر سرعت دانست: به گونه ای که مدل آزمایشی موفق به عبور از رقم 490 کیلومتر برساعت شد درحالی‌که بنابر اعلام مدیرعامل بوگاتی، این عدد در مدل تولیدی از 440 کیلومتر برساعت فراتر نخواهد رفت زیرا این خودروها به محدودکننده سرعت مجهز خواهند شد.

بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+

البته باید به این نکته مهم اشاره کنیم که براساس اخبار، بنا به درخواست خریداران امکان نصب میله‌های حفاظتی داخل کابین و همچنین حدف محدودکننده سرعت وجود دارد تا در صورت تمایل، بتوانند رانندگی با سرعت فراتر از 490 کیلومتر برساعت را تجربه کنند. البته به نظر می‌رسد محلی مناسب‌تر از همان پیست Ehra-Lessien برای رانندگی با چنین سرعتی یافت‌ نمی‌شود و البته بوگاتی نیز به این امر واقف بوده و به خریداران این خودرو وعده داده که امکان استفاده از این پیست 8.7 کیلومتری را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

قرار است تولید بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+ از سال 2021 شروع شود درحالی‌که قیمت درنظر گرفته شده برای آن برابر با 3.5 میلیون یورو (تقریباً 3.9 میلیون دلار) است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها