کد خبر : 25569

محصول ارزان فولکس واگن برای چینی ها

محصول ارزان فولکس واگن برای چینی ها

مدتی پیش اعلام شد که فولکس‌واگن تصمیم گرفته از نام «جتا» به عنوان برندی مستقل در بازار چین استفاده نموده و خودروهایی ارزان‌تر از نمونه‌های مزین به نشان فولکس‌واگن را با این نشان تجاری عرضه نماید. اکنون اولین مدل با این نشان معرفی شده: یک کراس‌اور جمع‌وجور که VS5 نام دارد.

به گزارش خودروتک ، براساس ادعای فاو-فولکس‌واگن، این اولین مرتبه‌ای است که یک کراس‌اور توسعه یافته توسط برندی آلمانی با قیمتی کمتر از صد هزار یوان یا 14,535 دلار، عرضه می‌شود.

این خودرو که در تاسیسات فاو-فولکس‌واگن واقع در چنگدو تولید می‌شود، در حقیقت یک سئات آتکا است که با برندی متفاوت عرضه خواهد شد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4419، 1841 و 1616 متر و فاصله محورهای آن نیز معادل با 2630 متر است. با توجه به ابعاد جتا VS5 جای هیچگونه شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند که با خودرویی تغییر نشان داده شده روبه‌رو هستیم زیرا ابعاد آن کاملا با سئات آتکا و اشکودا کاروک برابری می‌کند. البته این مسئله خیلی هم عجیب نیست چراکه هر سه خودروی نامبرده براساس پلتفرم MQB ساخته شده‌اند.

برای انتخاب پیشرانه جتا VS5 فعلاً تنها یک گزینه وجود دارد: پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر که با نام EA211 شناخته شده و 148 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. نیروی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک که از شرکت ژاپنی آیسین تامین می‌شود، به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. بد نیست بدانید فولکس‌واگن به منظور جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید، از نصب پیشرانه 1.5 لیتری TSI Evo به همراه جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه DSG بر روی این مدل خودداری کرده است.

جتا VS5

اکنون که سخن از قیمت‌گذاری به میان آمده، بد نیست کمی هم درباره قیمت جتا VS5 صحبت کنیم، عاملی که این مدل را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی تبدیل خواهد کرد که در حال تصمیم‌گیری برای خرید اولین خودروی خود هستند. فروش این کراس‌اور جمع‌وجور از اوایل ماه جاری با قیمت پایه 13,050 دلار آغاز می‌شود که در کامل‌ترین نسخه به 17,415 دلار می‌رسد.

براساس ادعای فاو-فولکس‌واگن، این اولین مرتبه‌ای است که یک کراس‌اور توسعه یافته توسط برندی آلمانی با قیمتی کمتر از صد هزار یوان یا 14,535 دلار، عرضه می‌شود.

برند جتا در نظر دارد صاحب شبکه فروش مستقلی در چین باشد. به همین منظور قرار است تا پیش از پایان سال جاری، بیش از 200 نمایندگی فروش این برند در نقاط مختلف چین افتتاح شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولین نمونه‌های جتا VS5 در سپتامبر سال جاری به دست مشتریان خواهند رسید. قراراست پس از عرضه این مدل، شاسی‌بلند VS7 عرضه شود که در حقیقت نسخه هفت نفره از مدل VS5 بوده و براساس سئات تاراکو ساخته خواهد شد. پس از این مدل نیز نوبت به سدان جمع‌وجور VA3 می رسد که مدل تغییر نشان داده شده از فولکس‌واگن جتا خواهد بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها