کد خبر : 23730

غول 1973 اسب بخاری لوتوس آمد

غول 1973 اسب بخاری لوتوس آمد

تا امروز قوی‌ترین خودرو الکتریکی در دنیا ریماک C-Two بوده و حالا خودروساز بریتانیایی لوتوس اتومبیل جدید معرفی کرده که قدرت بیش‌تری نسبت ریماک داشته و قدرت آن نزدیک 2000 اسب‌بخار است. این هایپرکار بریتانیایی اویجا نام دارد.

به گزارش خودروتک ، لوتوس از زیرمجموعه‌های برند جیلی چین به حساب می‌آید و اصالتا یک برند بریتانیایی است. اویجا اولین محصول جدید در کارخانه لوتوس از زمان پیوستن آن به شرکت جیلی به حساب می‌آید. اویجا به طور دقیق 1973 اسب‌بخار قدرت داشته و در واقع هر چرخ این اتومبیل 493 اسب‌بخار قدرت از پیشرانه‌های الکتریکی آن دریافت می‌کند. لوتوس اعلام کرده ظرفیت پکیج باتری‌های لیتیومی هایپرکار این شرکت 2000 کیلوات بوده که باعث می‌شود این اتومبیل در 3ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین لوتوس اویجا این قدرت را دارد که اگر به همان شتاب ادامه داده و پدال گاز را همچنان فشار دهید در کمتر از 9 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثیر سرعت اعلام شده برای لوتوس اویجا 321 کیلومتر بر ساعت است.

عالوه بر قدرت اعجاب‌انگیز لوتوس اویجا، وزن کم این اتومبیل نیز در جهان خودروهای الکتریکی نمونه ندارد. شرکت خودروسازی لوتوس برای اویجا از شاسی یکپارچه کربنی ساخته شده و با تمام اجزای نصب شده در آن وزن این اتومبیل 1680 کیلوگرم است. برای لوتوس اویجا پنج حالت رانندگی در نظر گرفته شده و این اتومبیل قابلیت هماهنگی در محیط‌های چندگانه را نیز دارد.

اویجا هایپرکار الکتریکی لوتوس قدرت پیمایش 400 کلیومتر را در هر بار شارژ دارد البته شارژ باتری‌های این اتومبیل دقیقا زمانی معادل یک سوخت‌گیری را خواهد برد هرچند برای شارژ لوتوس اویجا به شارژر 800 کیلو واتی نیاز است که در بازار امروز تاکنون ساخته نشده است اما با توجه به شارژر‌های 350 کیلوواتی امروزی 12 دقیقه طول می‌کشد تا این اتومبیل 80درصد شارژ شده و این بسیار قابل قبول است.

بر اساس عکس‌های لوتوس اویجا این اتومبیل از دستگیره‌های عادی استفاده نکرده و همچنین از آینه‌های کناری نیز بی‌بهره است. لوتوس دوربین‌های دید عقب را جایگزین آینه‌های کناری کرده و درهای دیجیتالی این اتومبیل از سیستم کلید الکترونیکی FOB بهره می‌برد. همچنین سیستم مولتی مدیا این اتومبیل قابلیت اتصال به سیستم‌ عامل‌ گوشی‌های هوشمند اندروید و اپل را دارد.

با توجه به پیش‌بینی‌ها از آغاز تولید 130 دستگاه از این هایپرکار در ابتدای سال 2020 قیمت اعلام شده برای این اتومبیل تا 2,000,000 پوند نیز می‌رسد.


منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها