کد خبر : 22790

آیا ب ام و X8 M در راه است؟

آیا ب ام و X8 M در راه است؟

بر اساس شایعه‌ای جدید، بی‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودروی X8 M است. علاوه بر بی‌ام‌و X8 M، ظاهرا مدلی از بی‌ام‌و سری 1 با موتور 400 اسب بخاری نیز از راه می‌رسد.

به گزارش خودروتک ، در ماه‌های گذشته شاهد انتشار شایعات و گزارش‌های زیادی در رابطه با بی‌ام‌و X8 بودیم. در حال حاضر نمی‌توان این شایعات را تایید کرد. به تازگی گزارشی از سوی Autocar در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که بر اساس آن، این شرکت باواریایی علاوه بر برنامه‌ریزی برای یک خودروی شاسی بلند قدرتمندتر و لوکس‌تر از X7، به دنبال توسعه نسخه M آن نیز هست. این شرکت به تازگی از دو مدل جدید از خودروهای شاسی بلند سری M، بی‌ام‌و X3 M و بی‌ام‌و X4 M رونمایی کرده است و به نظر می‌رسد حداقل یک خودروی دیگر از این سری وارد بازار می‌شود.

تا به امروز شاهد عرضه خودروهای سری M در نمونه‌های کوپه، کانورتیبل و شاسی بلند بودیم؛ با این حال در صورتی که شایعه اخیر صحت داشته باشد، با یک خودروی مخصوص روبه‌رو خواهیم شد. چند روز پیش این شرکت از خودروی مفهومی Vision M Next رونمایی کرد. در آینده شاهد معرفی بی‌ام‌و M8 گرن کوپه خواهیم بود. سال آینده نیز این خانواده شاهد حضور عضو جدیدی، بی‌ام‌و M2 CS در میان خود خواهد بود.

در حالی که این شرکت آلمانی چندین بار به این موضوع اشاره کرده که به دنبال معرفی بی‌ام‌و M1 نیست، گزارشی جدید به توسعه مدلی قدرتمندتر از بی‌ام‌و M135i اشاره می‌کند. گفته می‌شود این خودروی جدید به یک موتور 400 اسب بخاری مجهز می‌شود تا قادر به رقابت با مرسدس‌ - ‌ای‌ام‌جی A45، آئودی RS3 جدید و نسل آینده فولکس واگن گلف R باشد. گزارش Autocar به این موضوع اشاره می‌کند که بی‌ام‌و برای خودروهای سری M خود موتورهای متنوعی را در نظر می‌گیرد.

به نظر می‌رسد خودروهای پایین‌رده سری M به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری، مدل‌های میانی مانند بی‌ام‌و M3 و M4 به موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری و مدل‌های پرچمدار آن به موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری مجهز می‌شوند. این موتورها از ساختار یکسانی بهره می‌برند تا هزینه توسعه و ساخت‌ آن‌ها کاهش پیدا کند و همچنین شاهد کاهش مدت زمان تولیدشان باشیم. خودروهای سری M این شرکت در آینده همچنان با گیربکس دستی و اتوماتیک به فروش می‌رسند و همچنین به صورت محور عقب و یا با سیستم چهار چرخ محرک وارد بازار می‌شوند.

بی‌ام‌و هفته گذشته در مراسم NextGen به این موضوع اشاره کرد که خودروی پلاگین هیبریدی M را توسعه می‌دهد. در این مراسم با خودروی تمام الکتریکی بی‌ام‌و سری 5 نیز ملاقات کردیم که آلودگی تولید نمی‌کرد. این محصول وارد خط تولید نمی‌شود؛ با این حال می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که خودروهای سری M با آلودگی صفر نیز از راه می‌رسند. در صورتی که بی‌ام‌و X8 توسعه پیدا کند، به این زودی‌ها با آن ملاقات نخواهیم کرد. انتظار می‌رود در آینده اطلاعات بیشتری از این خودروی غول پیکر در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها