کد خبر : 20625

اونتادور با چاشنی خشونت

اونتادور با چاشنی خشونت

برای اهالی تیونینگ شرکت Onyx نام نوظهوری نیست. پروژه‌های دوست‌داشتنی آن‌ها را پیش‌تر روی رنجرور، بنتلی و رولزرویس دیده بودیم. جدیدترین دستاور این گروه ماجراجو ارتقای لامبورگینی اونتادور S بوده که حالا به طرزی استادانه به مدل اونتادور SVJ کنایه زده است.

به گزارش خودروتک ، در پروژه جدید اونیکس همان جسارت لامبورگینی اونتادور SJV را این بار به زبان خشن‌ترین می‌بینیم.

آنچه ابتدا در این خودرو دیده می‌شود جنون طراحی بدنه است. شاید عجیب باشد ولی قسمت انتهایی آن یکی از بارزترین جلوه‌های بصری‌اش است. بال عقب عریض فیبر کربنی در کنار دیفیوزرهای بسیار برجسته از همین جنس، نه‌تنها به افزایش نیروی پایین‌برنده و بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی لامبورگینی اونتادور کمک کرده بلکه جسارت و خشونت آن را نیز دوچندان کرده است.

مانند اغلب تیونرهای جاه‌طلب اونیکس نیز تمرکز ویژه‌ای روی دریچه‌های هوا داشته است. در نمای کناری رکاب‌های بیرون آمده اشاره ملموسی به هواپیماهای جنگنده دارد. رینگ‌های طلایی منحصربه‌فردی که اونیکس برای لامبورگینی اونتادور در نظر گرفته تکمیل‌کننده روح بی‌پروای این ایتالیایی است. حضور کالیپرهای زرد رنگ پشت این رینگ‌ها ترکیبی دوست داشتنی از آب درآمده است.

لامبورگینی اونتادور با تیونینگ اونیکس

در نمای جلویی نیز همان جسارت لامبورگینی اونتادور SJV را این بار به زبان خشن‌ترین می‌بینیم. جایی که اسپلیترها تبدیل به بخشی از ماهیت خودرو شده‌اند. گویی از ابتدا قرار بوده لامبورگینی چنین چیزی را تعبیه کند.

در قسمت قوای محرکه شاهد هیچ تغییری نبوده‌ایم. این یعنی اونیکس توانسته بدون زحمت از قلب 6.5 لیتری 12 سیلندر V شکل تنفس طبیعی آن 730 اسب‌بخار قدرت و 609 نیوتن‌متر گشتاور بیرون بکشد. این خروجی توسط همان جعبه‌دنده استاندارد 7 سرعته اتوماتیک به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود. ماحصل این ترکیب پیمودن صفر تا صد در 2.9 ثانیه و دستیابی به سرعت نهایی 350 کیلومتر برساعت است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها