کد خبر : 15943

افزایش انتقادات از اولین ون لکسوس

افزایش انتقادات از اولین ون لکسوس

کمپانی لکسوس از چند هفته پیش با انتشار تیزرهایی از معرفی یک مینی ون خبر داده بود. حال با آغاز به کار نمایشگاه خودروی شانگهای این اتفاق رخ داده و اولین مینی ون با برند لکسوس متولد شده است.

به گزارش خودروتک ، اما لکسوس LM از برخی جهات می تواند باعث آسیب زدن به برند لکسوس معنا شود.

2019-lexus-lm (3)

مینی ون لوکس ژاپنی ها LM نام داشته و در توسعه آن از پلتفرم تویوتا Alphard استفاده شده است. مثل دیگر اعضای خانواده، جلوپنجره غول پیکر دوکی شکل به وضوح نشان می دهد که با محصولی از شرکت لکسوس روبرو هستیم. ابعاد این جلوپنجره به قدری بزرگ است که LM می تواند به راحتی فیس لیفت ب ام و سری 7 را شرمسار کند!

2019-lexus-lm (2)

 

 

Toyota Alphard 2019

تویوتا Alphard

به منظور هر چه خاص تر کردن LM و متمایز کردن آن از سایر مینی ون ها، طراحان لکسوس به استفاده گسترده از کروم در جای جای بدنه روی آورده اند. این مساله سبب شده تا علی رغم برخی شباهت ها، LM جلوه ای پر زرق و برق تر از همزاد خود یعنی تویوتا Alphard داشته باشد.

2019-lexus-lm (6)

همانند دیگر خودروهای لوکس، در کابین لکسوس LM نیز از موادی با کیفیت بالا استفاده شده؛ این مینی ون با ترکیبی که لکسوس از آن با عبارت opulent four-seat configuration (چینش اشرافی چهار صندلی) یاد می کند، قابل انتخاب است.

در نسخه مجهز به ترکیب فوق، دو صندلی تخت شو با سیستم سرد و گرم شونده وجود دارد. این صندلی ها به دلیل بهره گیری از فوم هایی با غلظت کم اورتان، فوق العاده نرم بوده و سرنشینان احساس نشستن روی مبل های راحتی را با آنها تجربه خواهند کرد.

2019-lexus-lm (11)

علاقه مندان LM می توانند مینی ون لوکس خود را با هفت صندلی نیز سفارش دهند. به گفته لکسوس این نسخه سازگاری بیشتر و بهتری با کاربردهای تجاری خواهد داشت، هر چند خانواده های پر جمعیت نیز آن را مناسب خود خواهند دید.

با توجه به سیستم تعلیق پیشرفته که از نسل جدید سدان ES به امانت گرفته شده، مینی ون LM به خوبی ناهمواری های مسیر را جذب کرده و از انتقال ضربات به سرنشینان داخل خودرو جلوگیری می کند.

2019-lexus-lm (10)

نخستین مینی ون مزین به نشان لکسوس دارای امکانات مناسبی است که از جمله آنها می توان به نمایشگر بزرگ 26 اینچی، پارتیشن های شیشه ای، ساعت آنالوگ، مکان مخصوص قرار دادن چتر (مثل محصولات رولزرویس و اخیرا اشکودا) و دو یخچال کوچک برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها اشاره کرد.

19-04-15-lexus-lm-interior

مینی ون لوکس چشم بادامی ها در دو نسخه LM 350 و LM 300h به فروش خواهد رسید. نیروبخش LM 350 یک موتور 3.5 لیتری و نیروبخش LM 300h یک پیشرانه هیبریدی است، قلب اصلی این پیشرانه هیبریدی را موتور بنزینی 2.5 لیتری چهار سیلندر تشکیل داده و نیروی آن بسته به انتخاب مشتری به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها منتقل می شود.

2019-lexus-lm (7)

بر اساس برنامه ریزی ها لکسوس LM از اواخر امسال به بازار چین و چند کشور آسیایی دیگر تزریق خواهد شد. نکته عجیب اینکه این مینی ون فقط در دو رنگ سفید و مشکی به فروش خواهد رسید. درباره قیمت این خودرو حرفی به میان نیامده، اما مسلما نباید انتظار رقم پایینی را داشته باشیم.

این در حالیست که رقبای اصیل لکسوس، به خصوص آلمانی ها تاکنون جرات افزودن یک مینی ون لوکس را به سبد محصولات خود را نداشته اند و به نظر نمی رسد که برنامه ای نیز با این هدف داشته باشند، چرا که چنین کاری در صورت موفقیت می تواند بر بازار خودروهای سدان لوکس این شرکت ها سایه بیافکند و در صورت شکست نیز آسیب قابل توجهی به جایگاه برند های لوکس در ذهن مشتریان وارد خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها