کد خبر : 78262

جاماندگان یارانه نقدی بخوانند | این افراد به امید یارانه نباشند!

جاماندگان یارانه نقدی بخوانند | این افراد به امید یارانه نباشند!

کسانی که برای دریافت یارانه، ثبت‌نام یا اعتراض خود را ثبت و یا هنوز اقدامی انجام نداده‌اند، باید توجه داشته باشند که تاکنون سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیامکی در این رابطه ارسال نکرده است، از این رو برای هر درخواستی باید به سامانه اعلامی مراجعه کرده و توجهی به پیامک‌های با شماره‌های ناشناس نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، ارسال پیامک با شماره‌های ناآشنا و البته مربوط به اشخاص، در مدت گذشته از شروع ثبت‌نام و اعتراض برای یارانه، ادامه دارد و همان‌طور که پلیس اعلام کرده، اقدام به کلاهبرداری است.

به هر حال پیش از این جریان هم شاهد بودیم که برخی با سواستفاده از حساسیت موضوع یارانه‌ها و بی‌اطلاعی مخاطبان، دست به ارسال پیامک برای مردم زده و آنها را به سمت ورود به لینک سایتی، سوق داده و سواستفاده مالی می‌کردند.

از اواخر اردیبهشت که ثبت‌نام از جاماندگان یارانه شروع شده تا کنون، به دفعات مخاطبان به ایسنا گزارش داده‌اند که برای آنها با شماره‌های اشخاص، پیامکی حاوی لینک برای ثبت‌نام ارسال شده است که نمونه آن به این شرح است: " با توجه به اینکه خانوار شما مشمول دریافت یـارانه معیشتی نشده است، جهت ثبت نام به این سـامانه مراجعه کنید؛ hemayat.mcls.gov.ir..

نحوه اعتراض به یارانه 1401

اعتراض یارانه معیشتی ۱۴۰۱ برای تمام افرادی که فکر می کنند واجد شرایط دریافت یارنه هستند، اما چیزی به حساب شان واریز نشده، امکان پذیر است. طرخ هدفمندسازی یارانه ها یکی از طرح های مهم و کلیدی جهت حمایت از مردم در برابر تورم و گرانی بود که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد آغاز شد. اما در ادامه با افزایش قیمت ها و بالا رفتن نرخ تورم، مبلغ این یارانه افزایشی را تجربه نکرد تا تقریبا بی اثر شود. اکنون بعد از مدت ها اقدام به افزایش میزان یارانه و ادغام همه کمک های معیشتی شده است. به عبارت دیگر، از این پس یارانه نقدی و یارانه بنزین با هم ادغام شده و با مقداری افزایش، به صورت یک جا به حساب سرپرست تان واریز می شود. اولین مرحه از این یارانه جدید هم ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ واریز گردیده است. اما اعتراض یارانه از همین اولین مرحله آغاز شده و برخی از مردم از این که یارانه به حساب شان واریز نشده، شاکی هستند.

یارانه جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گفته «سیداحسان خاندوزی» وزیر اقتصاد، ۷۷ میلیون یارانه‌بگیر در دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند، ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. در خصوص نان و دارو، همه ایرانیان از جمله یارانه بگیران و کسانی که مشمول پرداخت یارانه نیستند، یارانه دریافت می‌کنند.

برای برداشت یارانه از حساب سرپرست خانوار چه باید کرد؟

قابل ذکر است که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شده اما غیرقابل برداشت است.

در این خصوص وزیر اقتصاد اظهار کرد که قابلیت برداشت یارانه واریزی نیز از امروز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها