کد خبر : 77887

گزینه اصلی استقلال ریکاردو ساپینتو است با این 2 گزینه رزرو

گزینه اصلی استقلال ریکاردو ساپینتو است با این 2 گزینه رزرو

استقلال پس از جست‌و‌جوی نسبتاً طولانی سرانجام ریکاردو ساپینتو را برای جانشینی فرهاد مجیدی انتخاب کرد. پس از مذاکرات ناموفق با جواد نکونام و آلکساندر نوری، سرمربی فصل قبل «موریرنزه» قرار است هدایت قهرمان لیگ برتر ایران را به عهده بگیرد.

به گزارش ایران ورزشی، ساپینتوی 49 ساله همدوره نسل طلایی فوتبال پرتغال و بازیکنانی مثل لوئیز فیگو، روی کاستا و ژائو پینتو بود و در 45 بازی ملی 10 گل زده است.

او در سال‌های اوج فوتبالش مهاجم و کاپیتان اسپورتینگ لیسبون بود و سرمربیگری را در سال 2012 با همین تیم شروع کرد. او علاوه بر هدایت چند تیم پرتغالی، سابقه هدایت ستاره سرخ بلگراد، اوفی و آترومیتوس یونان، الفاتح عربستان، استاندارد لیژ بلژیک، لژیا ورشو لهستان، واسکودوگامای برزیل و گازیانتپ ترکیه را هم دارد.

آخرین تجربه ساپینتو مربیگری موریرنزه در فصل گذشته لیگ پرتغال بود. موریرنزه لیگ را با هدایت ژائو هنریکه شروع کرد، لیتو ویدیگال دومین مربی این تیم تنها چند هفته روی نیمکت دوام آورد و پینتو در ماه ژانویه مأموریت نجات این تیم را که در رتبه هفدهم بود به عهده گرفت. او در 15 بازی لیگ 4 برد، یک تساوی و 10 شکست ثبت کرد تا این تیم با 29 امتیاز روی پله شانزدهم بایستد. آنها در بازی رفت و برگشت پلی‌آف مقابل چاوز به ترتیب دو بر صفر شکست خوردند و یک بر صفر برنده شدند تا آخرین فرصت بقای این تیم از دست برود.

2 گزینه دیگر استقلال به جای ساپینتو

در حالی که جذب ساپینتو به مرحله نهایی نزدیک می‌شود باشگاه استقلال دو گزینه برای جانشینی این مربی درنظر گرفته است. دارکو میلانیچ مربی 54 ساله اهل اسلوونی و رادووان کورچیچ مربی 50 ساله اهل صربستان، گزینه‌های دیگر مدیران این باشگاه هستند تا اگر مذاکرات با سرمربی پرتغالی به بن‌بست خورد، مذاکرات جدی‌تر با این گزینه‌ها انجام شود. البته آخرین اخبار از باشگاه استقلال حاکی از آن است که ساپینتو با استقلال قرارداد نهایی را به امضا خواهد رساند و این مربی سکان هدایت استقلال در لیگ آتی را به عهده خواهد گرفت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها