کد خبر : 76094

آدرس سایت ثبت اعتراض به یارانه معیشتی | یارانه 400 هزار تومانی رسما اعلام شد

آدرس سایت ثبت اعتراض به یارانه معیشتی | یارانه 400 هزار تومانی رسما اعلام شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم شدن امکان ثبت اعتراض نسبت به یارانه تخصیصی از طریق «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» خبر داد.

یارانه معیشتی برنامه ای حمایتی است که از سوی دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شده است. یارانه معیشتی جدا از یارانه نقدی پرداخت می شود. تعداد مشمولان یارانه معیشتی کمتر از یارانه نقدی است. احتمال دارد دولت یارانه معیشتی و یارانه نقدی را تجمیع کرده و یارانه جدیدی با مبلغ بالاتر بپردازد. برای ثبت اعتراض نسبت به یارانه معیشتی آدرس سایت اعلام شده است.

آدرس سایت اعتراض به یارانه معیشتی

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی موتورچی در صفحه شخصی‌اش در توییتر اعلام کرد: به اطلاع هم وطنان گرامی می رساند پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، هم وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.»

اعلام یارانه 400 هزار تومانی از سوی رییس جمهوری

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امشب(19 اردیبهشت) در گفت‌وگوی تلویزیونی، درباره عملکرد دولت در مسئله کرونا، با بیان اینکه روزی 700 خانواده داغدار می‌شدند و تهیه واکسن و ارز اختصاصی برای آن و مسئله تزریق واکسن از اولویت‌های ما بود، گفت: با مدیریت و دیپلماسی فعال دولت و مشارکت جدی مردم امروز در شرایطی هستیم که 700 خانوار به 7 مورد رسیده که از الطاف خداوند و مشارکت جدی مردم در این قضیه است.

یارانه 400 هزار تومانی برای 3 دهک

رئیس جمهور اظهار داشت: ما یارانه را به مصرف کننده می‌دهیم حذف ارز ترجیحی را باید اصلاح کنیم و توزیع عادلانه یارانه است و مبلغ را به مصرف کننده می‌دهیم. سازمان برنامه و بودجه کارشناسی کرده که مصرف افراد نسبت به کالای اساسی، این است که برای همه دهک هایی که دهک اول تا دهم شناخته می‌شود، سه دهک اول 400 هزار تومان به هر نفر داده می‌شود. 

رئیسی گفت: نسبت به دهک‌های چهارم به بعد 300 هزار تومان داده می‌شود. نان و دارو و بنزین گران نمی‌شود و همه از آن برخوردارند. نان سنتی یارانه‌اش پرداخت می‌شود و قیمتش گران نمی‌شود، دارو از طریق بیمه‌ها با قیمت فعلی داده می‌شود و یارانه ای که واردکننده ها می‌‌گرفتند، بیمه‌ها دریافت می‌کنند. بنزین هم افزایش قیمت نخواهد داشت.  این مبالغی که عنوان شد به مدت یک ماه تا دو ماه پرداخت می‌شود تا زیرساخت کالابرگ الکترونیکی آماده شود چون این کار به عدالت نزدیک تر است اما تا آماده شدن این زیرساخت‌ها این مبلغ داده می‌شود. 

نحوه تغییر یارانه ها بعد از تصویب رئیس جمهور به اطلاع مردم می‌رسد

در همین رابطه ساعاتی قبل مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هدف این دولت عادلانه سازی یارانه‌ها و مبارزه جدی با فقر است.  پرداخت یارانه‌ها باید طوری باشد که هم عادلانه باشد و هم شاخص‌های کلان اقتصادی را اصلاح کند.  در خصوص اصلاح و تغییر شیوه یارانه پرداختی به کالا‌های اساسی جلسات مختلفی برگزار کردیم و در حال نهایی کردن تصمیمات هستیم که بعد از تصویب رئیس جمهور به اطلاع مردم می‌رسانیم.  

به گفته او، تحلیلی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته که نشان می‌دهد هر زمانی که میزان پرداختی به دهک‌های مختلف، تغییر پیدا کرده، به سرعت ضریب جینی نیز تغییر پیدا کرده است؛ این مساله ضرورت اصلاح پرداخت یارانه‌ها را نشان می‌دهد. 

پرداخت کمک هزینه تا زمان عرضه کالابرگ الکترونیک

همچنین پیش از این، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت از اقدامات وزارت بهداشت و درمان در برقراری بیمه همگانی سلامت برای 5 میلیون نفر از هموطنان و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری قدردانی کرد.

وی همچنین با قدردانی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، از مسئولان خواست که این اقدامات ارزشمند را با تسریع در پرداخت مطالبات بیمه‌ها و بیمارستان‌ها کامل کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به گزارش وزیر نفت درباره سفر به ونزوئلا و انعقاد تفاهم‌نامه با این کشور، اظهار داشت: آمریکای لاتین یک ظرفیت خوب برای کشورمان است که نباید در روابط خارجی از آن غفلت شود.

رئیسی افزود: توجه به آفریقا نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اولویت‌های سیاست‌ خارجی کشورمان بوده که باید در کنار توجه به تعامل با کشورهای دیگر به آن اهتمام ویژه داشت.

وی بر لزوم توجه وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به کارهای زیربنایی نیز تاکید کرد و گفت: نباید کارهای روزمره موجب غفلت از کارهای اساسی شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری پیشرانان اقتصادی در پروژه‌های کلان کشور متذکر شد که در این حوزه باید در همین یک سال اول کاری دولت گام‌های موثری برداشته شود.

رئیسی از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و بهره‌وری به عنوان الزامات رشد اقتصادی یاد کرد و گفت: همه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری به موضوع سرمایه‌گذاری توجه ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری آزمون سراسری جذب دانشجو و هیئت علمی آموزش و پرورش، تقویت نیروی انسانی در حوزه تعلیم و تربیت را اقدامی زیربنایی و مهم عنوان کرد و گفت: افراد کارآمد بر مبنای عدالت جذب آموزش و پرورش شوند و گزینش نیروها نباید مبتنی بر سفارش و چانه‌زنی‌ باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود، افزایش‌ بی‌دلیل قیمت‌ها و رها شدگی بازار را موجب نگرانی مردم عنوان کرد و گفت: دولت خود را موظف می‌داند با تدابیر مناسب برای تنظیم بازار و نظارت بر آن و همچنین باز کردن گره‌های زندگی مردم به جامعه آرامش ببخشد.

رئیسی در همین راستا متذکر شد که دولت برای حفظ آرامش بازار و کمک به معیشت مردم تا زمان عرضه کالابرگ الکترونیکی مبالغی را به عنوان کمک هزینه معیشتی پرداخت خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها