کد خبر : 69716

حذف همترازی از رتبه بندی معلمان / درصدی افزایش حقوق در هر رتبه

حذف همترازی از رتبه بندی معلمان / درصدی افزایش حقوق در هر رتبه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه رتبه‌بندی برای یک سال است، گفت: با مصوبه کمیسیون، معلمان با اساتید دانشگاه سنجیده نمی‌شود و در هر رتبه‌ای که قرار بگیرند درصدی به حقوق آنها اضافه می‌شود.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ابهامات متعدد به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت و در این کمیسیون چندین جلسه با حضور کارشناسان دولت برگزار شد که نظر شفاف خود را  بیان کردند، آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گفت که بیش از 20 تا 25 هزار میلیارد تومان نمی‌توانند برای رتبه بندی معلمان پرداخت کنند و تلقی کمیسیون آموزش این بود که این رقم برای 6 ماهه دوم امسال است اما در جلسات بعدی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد این رقم برای یک سال است. 

وی افزود: دولت اعلام کرد اگر اعتبار مورد نیاز رتبه‌بندی بیشتر از این مقدار باشد نمی‌تواند آن را بپذیرید و درخواست دولت بازگشت به لایحه اصلی رتبه‌بندی بود یعنی همان لایحه‌ای که دولت قبل تدوین کرد و  آنچه روز گذشته در کمیسیون آموزش مجلس نهایی شد، مشابه لایحه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون، تطبیق حقوق معلمان با استادیاران دانشگاه‌ها را مطرح کردم و بیش از یک ساعت بحث شد، گفت: اعلام کردم، رتبه معلمان در ضرایب مختلف با استادیاران دانشگاه‌ها تطبیق داده شود اما رأی نیاورد، بحث رئیس کمیسیون این بود که اصل 75 شده و شورای نگهبان آن را رد می‌کند. 

ویس‌کرمی ادامه داد: ماده 7 لایحه رتبه‌بندی که ابهام بین مدرک و رتبه را داشت، اصلاح شد و معلمان در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و ارتباط با دانشگاه‌ها را حذف کردند. برابر نظر اعضای کمیسیون برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم 25 درصد، مربی معلم 45 درصد، استادیار معلم 60 درصد، دانشیار معلم 70 درصد و استاد معلم 75 درصد به مجموع حقوق فعلی آنها اضافه می‌شود.

وی گفت: توقف در رتبه‌ها برای نخبگان به جای 5 سال، 3 سال و برای معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری 4 سال خواهد بود، همچنین حقوق معلمان نباید از 80 درصد حداقل حقوق آموزشیاران دانشگاه‌ها کمتر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت درآمد لازم برای اجرای رتبه‌بندی مشابه دانشگاهیان را ندارد و دیوان محاسبات اعلام کرده است منبع مالی که در بودجه در نظر گرفته شده است 400 میلیارد تومان درآمد داشته و 20 دستگاه به آن وصل هستند که فقط پاداش پایان خدمت 15 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. بنابراین دولت فعلاً 25 هزار میلیارد تومان را پذیرفته که برای 6 ماه امسال حدود 12.5 هزار میلیارد تومان می شود. 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها