کد خبر : 69326

شرط مهم برای ورود معلمان به رتبه بندی مشخص شد

شرط مهم برای ورود معلمان به رتبه بندی مشخص شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ورود به رتبه بندی معلمان نیازمند گواهینامه صلاحیت معلمی خواهد بود، گفت:در رتبه بندی معلمان مزایا صرفا نباید مادی باشد.

به گزارش تسنیم، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری با رسانه‌ها درباره گواهینامه صلاحیت معلمی، اظهار کرد: وقتی یک فرد وارد خدمت شد چون عرصه تعلیم و تربیت دائم در حال پیشرفت است باید خود را به روز نگه دارد بنابراین نیازمند رصد و تغذیه کارکنان هستیم.

گواهینامه صلاحیت معلمی هر 5 سال

وی افزود: گواهینامه صلاحیت معلمی تصویب شد و شورای عالی آموزش و پرورش باید آن را به برنامه عملیاتی تبدیل کند، از این رو متنی را آماده کردیم و در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید. پیرو این متن، باید شیوه نامه اجرایی تهیه شود که معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی در حال انجام این کار است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: گواهینامه صلاحیت معلمی با رتبه بندی معلمان هم ارتباط پیدا می‌کند و یکی از شرایط ورود به رتبه‌بندی این است که معلمان گواهینامه صلاحیت معلمی داشته باشند، یک دوره 5 ساله زمان می‌برد تا تمام معلمان ورودی، بتوانند گواهینامه صلاحیت معلمی کسب کنند و بازه زمانی 5 ساله برای تجدید آن در نظر گرفته شده است. تمام معلمان رسمی و غیررسمی باید گواهینامه صلاحیت معلمی کسب کنند.

وی بیان کرد: افرادی که از دانشگاه فرهنگیان و رجایی فارغ التحصیل می‌شوند، فارغ التحصیلی به معنای تایید آنهاست و پس از 5 سال باید تجدید اعتبار گواهینامه صلاحیت معلمی را داشته باشند، معلمان ماده 28 نیز همین روند را دارند.

رتبه بندی معلمان بین معیشت و کیفیت

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان ، متذکر شد: در رتبه‌بندی آنچه پررنگ شده بحث معیشت است اما فلسفه این طرح، سنجش استانداردها است و مزایا نباید فقط مادی لحاظ شود بلکه بار ارزشی کار معلمان و افزایش کیفیت باید مدنظر باشد. تقلیل رتبه‌بندی به افزایش حقوق از بین بردن اصل کار است و جدا کردن آن از بحث معیشت نیز موضوعیت ندارد بنابراین باید به گونه‌ای اقدام کرد که بخش معیشتی برانگیزانندگی کافی را داشته باشد.

وی ادامه داد: تیم کارشناسی پیشنهاد داده بود در رتبه بندی باید بین کف و سقف باید 40 درصد در  دریافتی تفاوت باشد که برانگیزانندگی را ایجاد کند، رتبه بندی زمانی شکل می‌گیرد که بتوانیم استانداردهای معلمی را عرضه، نظام سنجش و ارزش‌گذاری نیز ایجاد کنیم بنابراین به دوره گذار نیاز است اما آغاز کار این پیام را دارد معلمانی که در جهت ارتقای خود بکوشند، این تلاش آنها مورد توجه سیستم است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها