کد خبر : 65208

پیش‌بینی قیمت طلا در فردا پنجشنبه ۲۴ تیر 1400 / کاهش قیمت‌ ها ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا در فردا پنجشنبه ۲۴ تیر 1400 / کاهش قیمت‌ ها ادامه دارد؟

دبیر اتحادیه طلا اعتقاد دارد با توجه به کاهش قیمت دلار و روند کنترلی موجود در آن، قیمت طلا در آخر هفته با روند متعادل همراه با کمی کاهش همراه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، انس جهانی طلا در بازار امروز ۶ دلار افزایش یافت و به ۱۸۱۵ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار چهارشنبه با کاهش همراه بود و به یک میلیون و ۴۳ هزار تومان کاهش داشت.

در بازار امروز با وجود افزایش حدود ۶ دلاری انس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با توجه به کاهش قیمت دلار با روند نزولی همراه بود و افزایش انس جهانی نوانست قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را افزایش دهد.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش انس جهانی اشاره کرد و گفت: در بازار امروز انس جهانی افزایش داشت اما قیمت‌ها در بازار داخلی به دلیل کاهش نرخ ارز روند نزولی را ثبت کرد و طلا و سکه کاهش قیمت داشتند.

دبیر اتحادیه طلا عوامل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را نبود تقاضا، کاهش قیمت دلار و از طرفی اخبار سیاسی و اقتصادی مرتبط با بازار طلا می‌داند.

با توجه به تعطیلی بازار به دلیل محدودیت‌های کرونایی و نوسان قیمت طلای داخلی و نرخ ارز بذرافشان احتمال می‌دهد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و نوسان انس جهانی زیاد نباشد قیمت طلا در پایان هفته با کاهش کمی همراه خواهد بود.

افت قیمت سکه امامی

عدم تثبیت قیمت طلا بالای ۱۸۰۰ دلار یکی از عواملی بود که در روزهای اخیر مانع رشد سکه شده بود. طلای جهانی در طول معاملات صبح امروز بالای ۱۸۰۰ دلار نوسان کرد، اما افت قیمت دلار نیروی لازم برای افت قیمت سکه را فراهم کرد.

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان قرار داشت اما قیمت سکه صبح زود امروز ۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان بود. قیمت سکه در حوالی ساعت ۱۱ صبح و تحت تاثیر افت قیمت دلار روی ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قرار گرفت. مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه مهم تلقی می‌شد. سکه برای ساعاتی زیر این مرز نوسان کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ایستاد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها