کد خبر : 64656

لزوم رتبه بندی معلمان با 4 رتبه/ از مربی ـ معلم تا استاد ـ معلم

لزوم رتبه بندی معلمان با 4 رتبه/ از مربی ـ معلم تا استاد ـ معلم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ارکان نظام رتبه‌بندی باید شامل مربی ـ معلم، استادیار-معلم، دانشیار-معلم و استاد معلم باشد و اگر غیر این چهار مورد را تعریف کنند، نمی پذیریم و نظام رتبه‌بندی معلمان باید مانند اعضای هیأت علمی وزارت علوم باشد.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق آموزش و پرورش در نشست فرهنگیان استان خراسان رضوی، اظهار کرد: مردم شاکی هستند از آدم‌هایی که در جمهوری اسلامی آمدند و کت و شلوار خود را نو کردند و ما در ۲۸ خرداد آمدیم تا زخم‌های انقلاب را درمان کنیم، نگاه‌های تنگ حزبی و گروهی را از بین ببریم.

 وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی افرادی اشرافی‌گری را اختیار کردند و اولین مأموریت دولت انقلابی این است که اشرافیت در بین مسؤولان را از بین ببرد و همه باید کمک کنند تا دولت، مشکلات را حل کند و این دولت موفق شود.

حاجی‌بابایی با اشاره طرح رتبه‌بندی و روند اجرایی شدن آن، گفت: در مورد رتبه‌بندی باید یک فرمول را تعریف کنیم؛ نظام معلمان باید تغییر کند و طبق هیأت علمی تعریف شود.

وی اضافه کرد: در جلسه شنبه با آقای منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس 3 اصل مطرح شد؛ اول اینکه ارکان نظام رتبه‌بندی باید شامل مربی ـ معلم، استادیار-معلم، دانشیار-معلم و استاد معلم باشد و اگر غیر این چهار مورد را تعریف کنند، نمی پذیریم و نظام رتبه‌بندی معلمان باید مانند اعضای هیأت علمی وزارت علوم باشد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه هر دکترمعلم باید متناظر با خودش در هیأت علمی یعنی معادل ۸۰ درصد حقوق بگیرد، گفت: در ابتدا معلمان در رتبه معلم-مربی قرار می‌گیرند پس حقوق ۸۰ درصد به همه معلمان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در دولت آینده باید افرادی سر کار بیایند که در ۴۲ سال گذشته از رانت استفاده نکرده باشند و آنانی که مسؤولیت قبول می‌کنند نباید کار اقتصادی انجام بدهند.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه معلم را نباید اسیر حزب و گروه کرد، گفت: وفاق  فرهنگیان یک حرکت خوب است و از معلمان دفاع کنید. اگر قرار باشد شیر نفت جایی وصل شود باید به مدرسه وصل شود تا کشور نجات یابد اگر می‌خواهیم از نفت سرمایه‌گذاری کنیم باید در آموزش و پرورش برای ۱۴ میلیون دانش‌آموز ببریم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها