کد خبر : 6802

چگونه چراغ های کدر را شفاف کنیم؟

چگونه چراغ های کدر را شفاف کنیم؟

اکثر قسمت های خودرو به مرور زمان نیاز به رسیدگی پیدا می کنند. چراغ خودرو نیز مشمول این قاعده است و یکی از مشکلاتی که به مرور زمان برایش ایجاد می شود کدری و ماتی طلق آن است.

به گزارش خودروتک، کدری و ماتی طلق چراغ های خودرو عموماً به سبب نور خورشید و همچنین برخورد ذرات موجود در هوا به آن ایجاد می شود و علاوه بر آن که می تواند بر روی کیفیت نور چراغ خودرو تأثیر بگذارد در زیبایی ظاهری خودرو نیز مؤثر است.  البته از بین بردن کدری و ماتی طلق چراغ های خودرو کار دشواری نیست و موضوعی که در این نوشته تمرکز ما بر روی آن است همین است.

 آموزش از بین بردن ماتی چراغ خودرو

وسایل مورد نیاز

هر کاری که انجام می شود، به واسطه ی وسیله یا وسایلی انجام می شود حتی اگر آن وسیله، دست باشد. از بین بردن کدری و ماتی چراغ های خودرو نیز به وسایلی نیاز دارد. این وسایل، وسایلی تخصصی نیستند و به راحتی می توان فراهمشان کرد:

• یک شوینده ی غیر اسیدی (مثل شامپوی سر یا شامپوی مخصوص بدنه خودرو)

• نوار چسب کاغذی

• سمباده

• پولیش نرم یا خمیردندان

• اسفنج یا یک دستمال نرم

الکل یا اسپری پوششی نانو

مراحل از بین برندن کدری و ماتی طلق چراغ های خودرو

بهتر است در ابتدای کار، در صورت امکان، طلق چراغ را از بدنه جدا کنید. اما اگر امکان این کار نیست می توانید با استفاده از نوار چسب ضد آب، دور قاب را پوشش دهید تا در حین شستشو آب و یا ماده ی شوینده به داخل چراغ وارد نشوند.

hamirayane

نخستین مرحله، شستن طلق چراغ با استفاده از ترکیب آب و ماده ی شوینده است.

دومین مرحله، خشک کردن طلق با استفاده از یک دستمال تمیز و اسفنج می باشد.

در سومین مرحله باید به وسیله ی یک سمباده ی زبر تمام سطح طلق را سمباده کشید. این کار باید تا جایی که سطح طلق یکدست شود ادامه پیدا کند و پس از آن است که باید باری دیگر طلق را با آب شست و با دستمال خشک کرد.

در مرحله ی چهارم بهتر است همین فرآیند مرحله ی سوم به واسطه ی یک سمباده ی نرم تر صورت پذیرد و تا جایی ادامه یابد که طلق به طور کامل مات شود.

hamirayane

مرحله ی پنجم مرحله ای است که در آن فرآیند پولیش کردن صورت می پذیرد. در این مرحله می بایست با استفاده از دستگاه پولیش و یا یک اسفنج طلق چراغ پولیش کاری شود.

در مرحله ی آخر، یعنی پس از پولیش کاری، باید به وسیله ی یک سمباده ی نرم و یک ماده ی شوینده ی قوی، تمامی سطح طلق را برای بار چندم شستشو داد.

دو نکته:

نخست آن که در صورت عدم دسترسی به پولیش می توان از خمیر دندان بهره جست، هر چند که پولیش انتخاب بهتری است. و دوم آن که استفاده از نوشابه و یا محلول جوش شیرین در مرحله ی آخر به عنوان شوینده ای قوی نتیجه ی بهتری را به همراه دارد.

منبع: حامی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها