کد خبر : 65681

بی وای دی تانگ جدیدترین کراس اوور در راه بازار ایران + عکس

بی وای دی تانگ جدیدترین کراس اوور در راه بازار ایران + عکس

خودرو بی وای دی تانگ جدیدترین خودروی کراس اوور چینی است که قرار است در ایران تولید و عرضه شود. خودرو BYD تانگ توسط شرکت کارمانیا در ایران تولید می شود.

به گزارش خودروتک، خودرو بی وای دی تانگ برای نخستین بار در سال 2015 توسط شرکت BYD به بازار عرضه شد. نسل دوم این خودرو امسال یعنی سال 2021 با یک فیس لیفت کامل طراحی و تولید شد که البته تصاویری که به طور غیررسمی از مدل وارد شده به مجموعه کارمانیا منتشر شده نشان می دهد که نسل قدیم این خودرو در ایران تولید خواهد شد.

این مساله را مشخصات فنی BYD تانگ تولیدی در ایران نیز به نوعی تایید می کند. بی وای دی تانگ در نسل جدید دیگر صرفا با موتور بنزینی تولید نمی شود بلکه دو مدل هیبرید و تمام الکتریکی دارد. اما نسخه وارد شده به ایران دارای موتور بنزینی است.

شاید نکته مثبت در مورد BYD تانگ در نظر گرفته شده برای بازار ایران همین موتور آن در مقایسه با اغلب خودروهای چینی بازار ایران باشد. این خودرو دارای موتور 2000 سی سی توربو است که از این نظر آن را در ردیف خودروی جک S5 قرار می دهد.

این موتور چهار سیلندر توربو می تواند 202 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای یک کراس اوور قدرت قابل قبولی به نظر می رسد.

مساله قابل توجه و شاید هم تازه برای بازار ایران در مورد طراحی داخلی خودرو بی وای دی تانگ است. در این خودرو از هیچ کلید کنترلی روی داشبورد و بالای هواکش ها خبری نیست. به جای آن یک صفحه نمایش بزرگ شبیه به تبلت قرار گرفته است که تمام کنترل های خودرو از طریق آن انجام می گیرد.

بی وای دی تانگ محصول جدید کارمانیا BYD تانگ

بی وای دی تانگ محصول جدید کارمانیا BYD تانگ

بی وای دی تانگ محصول جدید کارمانیا BYD تانگ

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها