کد خبر : 36643

آمار فروش خودروهای برقی در بازار چین

آمار فروش خودروهای برقی در بازار چین

گزارش ها حاکی است که ۱.۱۸ میلیون دستگاه خودروی برقی در چین در سال ۲۰۱۹ میلادی به فروش رفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، در سال های اخیر که استقبال بی نظیری از خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست شده است، بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای برقی ، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده اند.

حالا تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت clean technica نشان می دهد که ۱.۱۸ میلیون دستگاه برقی در سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار چین شده و به فروش رفته است. این امر حاکی از آن است که مشتریان چینی استقبال بی نظیری از خرید محصولات پاک کرده اند و بدین ترتیب روند فروش خودروهای برقی در این کشور رو به رشد و صعودی گزارش شده است.

چین یکی از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می رود که در صورت تجربه روند کاهشی یا افزایشی، کارشناسان و تحلیلگران معمولا آن را به بسیاری دیگر از بازارهای جهانی تعمیم می دهند.

این در حالیست که برخی از آنها بر این باورند که فروش خودروهای برقی در چین در شش ماه گذشته روندی کاهشی را تجربه کرده و همچون قبل با صعود قابل توجهی مواجه نبوده است.

بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی برقی در ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته است ولی در مجموع سهم خودروهای الکتریکی در این کشور به ۶.۸ درصد رسیده است.

SXdshyLp5Hmc

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها