کد خبر : 64339

نتایج تست شتاب تویوتا لندکروز 2022 منتشر شد

نتایج تست شتاب تویوتا لندکروز 2022 منتشر شد

شاسی بلند تویوتا لندکروزر در تست شتاب کوتاه برای نشان دادن قابلیت‌های عملکردی ۳.۵ لیتری V ۶ توئین توربو، به خوبی عمل کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا چند هفته پیش از لندکروزر کاملاً جدید خود رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون چیز زیادی در مورد LC۳۰۰ نشنیده ایم. خوشبختانه، طبق اطلاعاتی که بدست آمده، نشان می‌دهد که SUV کاملاً بزرگ در یک تست شتاب کوتاه برای نشان دادن قابلیت‌های عملکردی ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربو، به خوبی عمل کرده است. این پیشرانه جایگزین پیشرانه V۸، با ۵.۷ لیتر تنفس طبیعی شده که باعث ایجاد قدرت بیشتر و بهبود مصرف سوخت می‌شود.

لندکروزر جدید با داشتن مزیت نزدیک به ۳۰ اسب بخار و ۸۰ پوند فوت (۱۰۸ نیوتن متر) که توسط جفت توربوشارژر تأیید می‌شود، می‌تواند در تست شتاب سر بلند باشد. با در نظر گرفتن اندازه و وزن شاسی بلند، سرعت شتاب با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود هفت ثانیه خیلی بی نظیر نیست؛ تویوتا برای این زمان ۶.۷ ثانیه بیان کرده است که به نظر رقمی کاملاً واقع بینانه است.

ناگفته نماند که جدیدترین لندکروزر عمدتا برای عملکرد درون جاده‌ای ساخته نشده است، اگرچه اکنون تنها یک سطح‌ GR Sport وجود دارد. موتور نوسازی شده (که می‌تواند در Tundra ۲۰۲۲ نیز نصب شود ) با یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک کار می‌کند. یک دلیل مهم دیگر که LC۳۰۰ دارای چنین شتابی پر جنب و جوش است که مربوط به زیربنای اصلاح شده و در نتیجه کاهش وزن شدید ۴۴۱ پوند (۲۰۰ کیلوگرم) است.

اگرچه احتمالاً این موتور اساساً برای پیکاپ ها در نظر گرفته می شود، اما جلوی تصورات ما را نمی گیرد چرا که تصورات اینگونه است که یک ماشین اسپرت با قدرت تولید ۴۰۹ اسب بخار (۳۰۵ کیلووات) و ۴۷۹ پوند فوت (۶۵۰ نیوتن متر) گشتاور تولید شود.

 اما منطق به ما می‌گوید که از این پیشرانه کاملاً جدید، شاهد تعداد میزان بیشتری از این پیشرانه در مدل‌های آینده خواهیم بود. بسته به بازار، LC۳۰۰ همچنین با یک موتور تنفس طبیعی V۶ متصل به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک در دسترس خواهد بود. یک توربودیزل توئین توربو V۶، با  ۳.۳ لیتر با قدرت ۳۰۵ اسب بخار (۲۲۷ کیلووات) و ۵۱۶ پوند فوت (۷۰۰ نیوتن متر) نیز به بازار عرضه می‌شود و با توجه به گشتاور کم فشار قابل توجه آن، مناسب‌ترین موتور است.

در حالی که تویوتا اصرار دارد لندکروزر به ایالات متحده نخواهد آمد، اما بسیاری معتقدند که LC۳۰۰  به عنوان نسل بعدی لکسوس LX به ایالت حمله خواهد کرد. SUV لوکس کمی طولانی تر از نسل قبلی است و باید در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها