کد خبر : 53589

اختصاصی خودروتک؛

تصاویر | تندر 90 ایرانی سایپا چه مشخصاتی دارد؟

تصاویر | تندر 90 ایرانی سایپا چه مشخصاتی دارد؟

انتشار تصاویر گرافیکی تندر 90 ایرانی که سایپا قول ساخت آن را داده بود، حرف‌ و حدیث‌های بسیاری را در رسانه‌های خودرویی ایجاد کرد. نارنجی‌های جاده مخصوص فعلاً این خودرو را P90 معرفی کرده‌اند. محصولی که حداقل از روی تصاویر نمی‌توان شباهت خاصی با برادر فرانسوی‌اش کشف کرد.

به گزارش خودروتک ، تندر 90 ایرانی را می‌توان پاسخی به پژو 301 ایرانی شرکت رقیب (ایران خودرو) تلقی کرد.

خودرویی که قرار است با ظرفیت‌های داخلی به دست مشتریان برسد.

رندرهایی که هفته گذشته از سوی سایپا منتشر شد، محصولی مدرن را به تصویر می‌کشید. خودرویی که البته هیچ سنخیتی نه‌تنها با تندر 90 اصلی بلکه با هیچ‌یک از دیگر تولید سایپا ندارد.

با اینکه P90 در قسمت جلو و عقب خود یک تغییر انقلابی را تجربه کرده ولی در کنا‌ره‌ها به طرزی فاحش شبیه به تندر 90 درآمده است. تقریباً محل قرارگیری ستون‌ یک و سه شبیه به مدل فرانسوی است.

این خودرو در قسمت جلوپنجره، چراغ‌ها و بی‌شک مه‌شکن‌ها شبیه به هیچ‌یک از دیگر تولیدات مترقی سایپا حتی شاهین هم نیست. به همین دلیل است که برخی از کارشناسان این خودرو را یک طرح جاه‌طلبانه ارزیابی می‌کنند. چراکه پیش‌بینی می‌شود مدل نهایی تفاوت‌های عمیقی با این رندر گرافیکی داشته باشد.

این رندر کابین P90 است که در فضای مجازی دست به دست می شود

در قسمت عقب، به صورت ملایم تلاش شده سبک اخیر خودروهای رنو در چراغ‌ها اعمال شود. چراغ‌هایی باریک و بریده شده در دو طرف، نمونه‌ای آماتور از آنچه روی تلیسمان و کولئوس می‌بینیم، است.

داچیا لوگان 2021

به طرزی عجیب P90 خود را جدا از حتی نسل جدید داچیا لوگان یا همان مادر تندر 90 می‌داند.

حواشی مربوط به تندر 90 ایرانی

خبر تولید نسخه ایرانی تندر 90 را نمی‌توان خبر چندان جدیدی تلقی کرد. مدت‌ها پیش پروژه مشابهی از سوی دانشگاه علم و صنعت نیز مطرح شده بود. از سوی دیگر مدیرعامل سایپا می‌گوید که خودروی فوق برای عرضه طی 18 ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.

پروژه خودروی ایرانی دانشگاه علم و صنعت که اصلاً شبیه به P90 نیست

به عبارت دیگر تردیدی نیست که طراحی این محصول طی این یک و سال و نیم دستخوش تغییرات گسترده‌ای خواهد شد. این یعنی در سال 1401 یا همان زمان عرضه احتمالی P90 جایگاه سیاسی و اقتصادی کشور نیز به کلی متحول می‌شود و دولت جدید می‌تواند این پروژه را به شیوه‌ای دیگر پیش ببرد.

اشاره به شرایط سیاسی چندان بیراه نبوده است. چراکه گروه خودروساز رنو-نیسان بعد از آغاز تحریم‌ها به صورت یکطرفه از ایران خارج شد و به تمام تعهدات خود پشت پا زد. به نظر می‌رسد که طرف ایرانی به منظور جبران ضرر و زیان خود، حاضر است تنها به دریافت دانش فنی کفایت کند. به همین جهت محصول جدید سایپا را می‌توان خودرویی روی پلتفرم B0 رنو نیسان دانست که البته گفته می‌شود قرار است جنبه ایرانی آن بیشتر باشد.

مشخصات تندر 90 ایرانی

سایپا هنوز به صورت رسمی مشخصات محصول جدید خود را منتشر نکرده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود شرکت برای پیشرانه تندر 90 ایرانی سراغ قوای محرکه شاهین برود. این یعنی به زودی شاهد خودرویی با قلب 1500 سی‌سی توربو خواهیم بود. در صورت نصب این پیشرانه قدرت 110 اسب‌بخاری آن تضمین شده است.

تندر 90 ایرانی

این یک مدل از فیس لیفت تندر 90 است که با واقعیت های موجود بیشتر مطابقت دارد

با این حال از گوشه و کنار خبر می‌رسد که تندر 90 ایرانی قدرت 130 اسب‌بخاری را نیز تجربه خواهد کرد. البته تمام این اعداد گمانه‌زنی هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها