کد خبر : 4848

مقایسه انواع سمند SE، LX و EF7

مقایسه انواع سمند SE، LX و EF7

همانطور که می دانید سمند اولین محصول ایران خودروست که بخش عمده ای از آن توسط ایرانیان طراحی و تولید شده است و به آن لقب خودروی ملی را داده اند.

به گزارش خودروتک، حال پس از چندین سال از زمان عرضه اولیه این محصول تغییر و تحولات زیادی در طراحی و قطعات بکار رفته در آن صورت گرفته است. از جمله این تغییرات استفاده از سه نوع موتور برای سه تیپ یا سه نوع مختلف از سمند است؛ یعنی سمند SE، سمند LX و سمند LX-EF7 یعنی سمند ال ایکس با موتور EF7/ در زیر به مقایسه این سه مدل از سمند از لحاظ مشخصات فنی و ظاهری می پردازیم.

سمند SE مشخصات فنی، تجهیزات و مشخصات ظاهری زیر را دارد:

نوع موتور XU7JP/L3 که حجم آن 1.8 لیتر است و حداکثر توان 100 اسب بخار در دور 6000 را دارد. این موتور از نوع 8 سوپاپ و انژکتوری است که استاندارد آلایندگی یورو 4 را دارد.

جعبه دنده ای که به موتور سمند SE نیرو می دهد، جعبه دنده 5 سرعته دستی است و این خودرو مصرف سوخت خارج از شهر 6.8 لیتر و درون شهری 8.3 لیتر را دارد.

سمند SE مجهز به  سیستم های امنیتی ABS, EBD و ایموبیلایزر(Immobilizer) یعنی سیستم ضد سرقت خودرو و قفل مرکزی می باشد. تجهیزات سمند SE شامل شیشه بالابرهای برقی در جلو و عقب، ضبط MP3 بوده و فرمان آن هیدرولیک می باشد.

از لحاظ ظاهری هم سمند SE با سمند LX تفاوت عمده در ظاهر چراغ های عقب است و در نمای جلو تفاوت چندانی ندارد.

تصویر سمند se

مقایسه انواع سمند با تصویر: سمند SE، سمند LX یا سمند LX-EF7

مشخصات فنی، تجهیزات و مشخصات ظاهری سمند LX

سمند LX در دو نوع عرضه می شود که این دو تیپ از لحاظ ظاهری تفاوتی ندارند و تنها در دو نوع با نام های موتور XU7 و با موتور EF7 عرضه می شود. مشخصات فنی یعنی قوای محرکه و سیستم انتقال نیرو سمند LX با موتور XU7 دقیقا مانند سمند SE است و تنها در تجهیزاتی مانند شیشه بالابر برقی درهای جلو، سیستم هشدار دهنده مرکزی، سنسور عقب/هشدار دهنده موانع عقب، قفل مرکزی با ریموت، سیستم گویا، قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم مالتی پلکس تفاوت دارد.

عکس نمای داخلی سمند

مقایسه انواع سمند با تصویر: سمند SE، سمند LX یا سمند LX-EF7

اما مشخصات سمند LX-EF7 که در واقع مجهز به موتور EF7 است به شرح زیر است:

موتور 1.7 لیتری(1645 سی سی) با توان 113 اسب بخار، 16 سوپاپ است که سیستم انژکتور آن از نوع پاشش چند نقطه ای الکترونیکی است. بواسطه طراحی بهتر موتور EF7 این خودرو مصرف سوخت خارج از شهر 5.8 لیتر و ترکیب 7.4 لیتر دارد.

از لحاظ تجهیزات سمند EF7 همانند همان سمند LX با موتور XU7 است و امکاناتی مانند آینه های جانبی برقی، آینه آرایش چراغ دار، ایموبیلایزر، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی، سنسور دنده عقب/هشدار دهنده موانع و غیره را داشته و سیم کشی آن از نوع مولتی پلکس می باشد.

همانطور که گفته شد سمند LX با هر دو نوع موتور از لحاظ مشخصات ظاهری یکسان است و تنها با سمند SE از حیث طراحی ظاهری چراغ عقب و برخی جزئیات مانند جلو پنجره تفاوت دارد.

عکس سمند LX

مقایسه انواع سمند با تصویر: سمند SE، سمند LX یا سمند LX-EF7

منبع: چگانه

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها