کد خبر : 54956

قیمت خودرو دوباره کاهشی شد/ افت قیمت پراید ، سمند و خانواده پژو

قیمت خودرو دوباره کاهشی شد/ افت قیمت پراید ، سمند و خانواده پژو

قیمت خودرو پس از یک ثبات 2 روزه بار دیگر در قیمت های اعلامی از سوی فروشندگان با کاهش های محسوسی رو به رو شد.

به گزارش خودروتک، فروشندگان و عرضه کنندگان خودرو صفر کیلومتر در بازار خودرو تحت تاثیر ثبات قیمت ارز و نبود مشتری ناگزیر از کاهش دادن قیمت خودرو شدند.

ثبات چند روزه در نرخ ارز این سیگنال را به بازارهای سرمایه ای ارسال کرده است که فعلا شرایط افزایش قیمت وجود ندارد. در بازار خودرو با ایجاد این وضعیت، تقاضا نقش مهمی پیدا کرد و نبود تقاضا موجب شده تا قیمت ها بار دیگر به مدار کاهشی باز گردد.

همچنین روز گذشته وزیر صمت از افزایش 50 درصدی تولید خودرو در آینده ای نه چندان دور خبر داد. این مساله به خودی خود می توان میزان عرضه در فروش فوق العاده و پیش فروش های خودرو را افزایش داده و تحویل خودرو را نیز سرعت بخشد.

قیمت سمند LX امروز با کاهش یک و نیم میلیون تومانی به 185 میلیون و 500 هزار تومان رسید. پژو 405 جی ال ایکس کاهش 2 میلیون تومانی داشت و 185 میلیون تومان اعلام قیمت شد. پژو 405 اس ال ایکس نیز کاهش 2 میلیون تومانی را تجربه کرده و 194 میلیون تومان شد. پژو پارس TU5 و پژو 206 تیپ 2 هم هر کدام 2 میلیون ارزان شده و به قیمت 250 و 196 میلیون تومان عرضه شدند.

رنو تندر E2 کاهش قیمت سنگینی را تجربه کرد و نسبت به دیروز 10 میلیون تومان کمتر قیمت خورد و به 305 میلیون تومان رسید. دنا تیپ یک هم 2 میلیون تومان ارزان شد.

در گروه خودروهای سایپا نیز که دوره ثبات قیمت طولانی تری نسبت به محصولات ایران خودرو داشت هم شاهد کاهشی شدن قیمت ها بودیم.

امروز قیمت پراید 111 پس از نزدیک به پنج روز ثبات، 3 میلیون تومان افت کرد و به 124 میلیون تومان رسید.

قیمت پراید 132 نیز کاهش یک میلیون تومانی داشت و روی 107 میلیون تومان اعلام قیمت شد.

تمامی مدل های تیبا نیز امروز با کاهش قیمت مواجه شدند. قیمت تیبا صندودار از 119 به 117 میلیون تومان برگشت و تیبا هاچبک هم با کاهش 2 میلیون تومانی قیمت به 128 میلیون تومان رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها