کد خبر : 77212

خودرو TF21 جانشین پژو 206 در ایران خودرو می شود؟

خودرو TF21 جانشین پژو 206 در ایران خودرو می شود؟

ایران خودرو در حال توسعه دادن خودرویی جدید است که ابتدای امسال نمونه اولیه آن در این شرکت طراحی و تولید شد. خودرو TF21 را می توان چراغ خاموش ترین محصول ایران خودرو به حساب آورد.

خودرو TF21 یکی از طرح های کاملا جدید ایران خودرو است. خودرو TF21 یک خودرو شبیه به کراس اوور است. خودرو TF21 در همین اوایل سال 1401 در ایران خودرو به تایید رسید و وارد مرحله تولید نمونه اولیه شد. خودرو TF21 در کنار خودرو K125 دو محصول جدید ایران خودرو را تشکیل می دهد. خودرو TF21 در سکوت خبری کاملا و چراغ خاموش در حال پیشرفت است.

از خودرو TF21 ایران خودرو چه می دانیم؟

خودرو TF21 ایران خودرو در کلاس اندازه بدنه یا همان سگمنت B طراحی شده است. در برخی منابع از خودرو TF21 به عنوان یک کراس اوور یاد شده است. اما شنیده ها حاکی از آن است که خودرو TF21 کراس اوور نیست و ظاهری شبیه به کراس اوور دارد. مانند خودرویی همچون ساندرو استپ وی که کراس اوور نیست اما شباهت هایی با خودروهای کراس اوور بسیار کوچک دارد.

پلت فرم خودرو TF21 از کجا آمده است؟

طراحی و تولید هر خودرویی نیازمند یک پلتفرم است. در خودرو TF21 متاسفانه با یک پلتفرم بومی رو به رو نیستیم و این خودرو روی پلتفرم پژو 206 طراحی و تولید شده است. طراحی خودرو روی پلتفرم های قدیمی، اینکه با یک خودرو به روز و کاملا جدید طرف باشیم را زیر سوال می برد و بیشتر با یک خودرو با ظاهری جدید بر مبنای خودرویی که از پلتفرم آن استفاده شده است طرف خواهیم بود. چرا که بسیاری از قطعات از جمله سیستم تعلیق که اهمیت بالایی دارد معمولا دستخوش تغییر نمی شود و از خودرو قدیمی به خودرو جدید مبتنی بر آن پلتفرم منتقل می شود. در اینجا هم به نظر می رسد در نهایت در خودرو TF21 با یک پژو 206 کراس رو به رو شویم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها