کد خبر : 75097

2 شرط ایران خودرو برای حذف قرعه کشی خودرو از شهریور 1401 | تنها راه حذف یک شبه صف ثبت نام خودرو

2 شرط ایران خودرو برای حذف قرعه کشی خودرو از شهریور 1401 | تنها راه حذف یک شبه صف ثبت نام خودرو

قرعه کشی خودرو که از سال 99 به چرخه فروش خودرو توسط ایران خودرو و سایپا بازگشت حاصل نگاه غیراقتصادی سیاست گذاران صنعت خودرو بود. فریز قیمت کارخانه و افزایش قیمت خودرو در بازار موجب شد تا صف های چند میلیونی برای ثبت نام خودرو تشکیل شود که تا به امروز نیز البته ادامه دارد.

به گزارش خودروتک، وزیر صمت در سال گذشته وعده افزایش تولید و حذف قرعه کشی را داده بود و این درحالیست که واقعیت های پیش رو از جمله همین فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو نشان می دهد که با افزایش تولید نمی توان قرعه کشی خودرو را حذف کرد. چرا که در همین پیش فروش اخیر 5 میلیون نفر ثبت نام کرده بودند و آیا صنعت خودرو کشور توان رساندن تیراژ سالانه به 5 میلیون دستگاه را دارد؟

حال بابک رحمانی، سخنگوی ایران خودرو از لزوم برقراری 2 شرط برای حذف قرعه کشی خودرو در این شرکت خبر داده است. یکی افزایش تولید خودرو به 750 هزار دستگاه در سال و دیگری فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار. 2 شرطی که برنامه ریزی برای اولی در دست خود ایران خودرو است و دومی باید در نهادهای تصمیم گیر در موردش اتخاذ تصمیم شود.

به گفته سخنگوی ایران خودرو اگر این دو شرط برآورده شود می توان از شهریور به بعد فروش خودرو بدون قرعه کشی را انجام داد.

تنها راه حذف فوری قرعه کشی خودرو

آنچه سخنگوی ایران خودرو از آن به عنوان یکی از شروط لازم برای حذف قرعه کشی خودرو سخن به میان آورده است، واقعیتی اقتصادی است که در دو سال گذشته کارشناسان اقتصادی بارها به آن اشاره کرده اند. آزادسازی قیمت خودرو یا دست کم صدور مجوز فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار آن هم به میزان حداکثر 5 تا 10 درصد زیر قیمت بازار تنها راه حلی است که می تواند یک شبه صف های سفته بازان و دلالان را از پای کامپیوترها برای ثبت نام خودرو جمع کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها