کد خبر : 72123

خودرو سمند با شکل و شمایل کنونی رفتنی شد / پژو 206 در مسیر توقف تولید کامل

خودرو سمند با شکل و شمایل کنونی رفتنی شد / پژو 206 در مسیر توقف تولید کامل

روند توقف تولید خودروهای قدیمی در دوران حاضر با توقف تولید پراید آغاز شد و بعد به پژو 405 GLX هم رسید. حالا معاون بازاریابی ایران خودرو از برنامه ریزی برای توقف تولید سمند و پژو 206 خبر می دهد.

به گزارش خودروتک، یکی از مشکلات مصرف کنندگان در مواجهه با خودروسازان ایرانی اجبار به خرید خودروهایی بدون تغییر در طول سالیان دراز است. در طول چند دهه اخیر خودروسازان داخلی خیلی خود را ملزم به ایجاد تغییرات اساسی در سبد محصولات ندیده اند هر چند در یکی دو سال اخیر تحرکات خوبی را آغاز کرده اند.

ماحصل این نوع نگاه این بود که مصرف کننده ایرانی ناگزیر شد مثلا 27 سال پراید را بدون آنکه تغییری اساسی در ایمنی ، امکانات و قابلیت های فنی آن ایجاد شود تحمل کند. چه آنکه بسیاری از کسانی که در دهه 70 و 80 خودرو پراید داشتند، می گویند که کیفیت آن موقع بهتر از پرایدهای اواخر تولید بوده است.

از سوی دیگر نگه داشتن طولانی مدت خودروهای قدیمی روی خط برای خود خودروسازان نیز شرایطی ایجاد می کند که نتوانند سبد محصولات خود را بروزرسانی کنند.

در این راستا بابک رحمانی مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو در گفتگو با دنیای اقتصاد از برنامه ریزی برای حذف سمند و پژو 206 از خط تولید ایران خودرو خبر می دهد.

البته در مورد سمند پلتفرم آن بطور کامل کنار گذاشته نمی شود و سمند با ظاهر فعلی آن رفتنی است و مدل بروزرسانی شده آن جایگزین می شود. همچنین رحمانی از ایجاد تغییراتی در ظاهر خودرو دنا که روی پلتفرم سمند تولید می شود هم خبرداد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در خصوص توقف تولید پژو 206 هم گفت: تولید پژو ۲۰۶ هم دیگر باید متوقف شود و ما در حال حاضر فقط تیپ ۲ آن را می‌سازیم. از طرفی، پژو ۲۰۷ اتومات جدید هم که تغییراتی در موتور و گیربکس آن ایجاد شده، به زودی عرضه خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها