کد خبر : 64760

اتفاق جالب برای قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار

اتفاق جالب برای قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار

قیمت خودرو شاهین سایپا روندی متفاوت از قیمت خودرو در بازار را دنبال می کند.

به گزارش خودروتک ، شاید عجیب باشد اما قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار روندی کاملا برعکس از قیمت دیگر خودروها را طی می کند. در دو روز سه روزی که از این هفته سپری می کنیم قیمت خودرو یا ثابت مانده یا در برخی خودروها افزایش داشته است، اما قیمت خودرو شاهین سایپا در این سه روز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داشته است. قیمت خودرو شاهین سایپا امروز در مقایسه با آخرین روز هفته گذشته 5 میلیون تومان کاهش نشان می دهد.

در شرایطی که در آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت خودرو شاهین سایپا از سوی آگهی دهندگان بین 373 تا 375 میلیون تومان اعلام قیمت می شد، امروز این افراد انتظار خود را از قیمت کاهش داده و روی 368 تا 370 میلیون تومان قیمت می دهند. با این حال بازار خودرو کماکان خالی از مشتری است و به خصوص خودروهای داخلی که قیمت بالای 300 میلیون تومان دارند اصلا مورد توجه طرف تقاضا در شرایط کنونی نیستند.

علت حرکت معکوس قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار را باید در نبود ظرفیت سفته بازی روی این خودرو جستجو کرد. در حال حاضر تنها کمی بیش از 3 ماه از عرضه شاهین می گذرد و دلالان می دانند که با افزایش عرضه شاهین به بازار در ماه های پیش رو از حاشیه سود این خودرو یعنی اختلاف قیمت بازار و کارخانه آن کاسته می شود.

از سوی دیگر تقاضای واقعی نیز در بازه قیمتی شاهین گزینه های داخلی، چینی و خودرو دست دوم خارجی را دارد و به همین دلیل فشار تقاضا روی این خودرو وجود ندارد تا زمینه ساز افزایش قیمت آن شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها