کد خبر : 64687

پیش بینی هجوم تقاضا برای فروش فوق العاده ایران خودرو / باز هم پای پژو پارس Tu5 در میان است!

پیش بینی هجوم تقاضا برای فروش فوق العاده ایران خودرو / باز هم پای پژو پارس Tu5 در میان است!

فروش فوق العاده ایران خودرو در شرایطی انجام شد که انتظار می رود در این مرحله میزان تقاضا بالا بوده و شاید رکورد متقاضیان فروش فوق العاده شکسته شود.

به گزارش خودروتک، هر چند برای رسید به این پاسخ باید تا زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو و اعلام آمار رسمی متقاضیان واجد شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو صبر کرد اما شواهد حاکی از استقبال بالا از این فروش است. در فروش فروش فوق العاده ایران خودرو که در اوایل خرداد ماه 1400 انجام شد تعداد 3 میلیون و 457 هزار و 538 نفر شرکت کردند.

اصلی ترین عامل نیز افزایش قیمت خودرو در بازار است. هر زمان که فاصله قیمت خودرو در بازار با قیمت مصوب کارخانه زیاد شود، میزان تقاضا برای فروش فوق العاده خودرو نیز افزایش پیدا می کند.

در حقیقت سود حاصل از این سفته بازی ، تقاضای کاذب را وسوسه می کند تا با فراهم کردن شرایط شرکت در فروش فوق العاده، اقدام به ثبت نام کنند. 

در این میان عرضه خودرو پژو پارس TU5 هم می تواند مزید بر علت باشد. در فروش های فوق العاده اخیر ایران خودرو ، پژو پارس Tu5 خودرو هدف اکثر متقاضیان بوده است. علت آن هم اختلاف قیمت بیشتر این خودرو در بازار و کارخانه نسبت به خودروهای دیگر عرضه شده در فروش فوق العاده ایران خودرو است.

در فروش فوق العاده قبلی ایران خودرو که آمار متقاضیان آن در ابتدای گزارش ذکر شد، 4 مدل خودرو عرضه شد. اما 2 میلیون و 749 هزار و 906 نفر فقط برای یک مدل خودرو یعنی پژو پارس TU5 ثبت نام کردند و سه مدل خودرو دیگر روی هم 707 هزار و 632 متقاضی داشتند.

قیمت کارخانه پژو پارس Tu5 در حالی حدود 146 میلیون تومان است که قیمت این خودرو در بازار 274 میلیون تومان است. یک تفریق ساده نشان می دهد که پژو پارس Tu5 برای برنده خوش شانس خود در قرعه کشی رانت 128 میلیون تومانی به همراه خواهد داشت!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها