کد خبر : 64619

قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار به تعادل رسید؟

قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار به تعادل رسید؟

قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار به نسبت زمان آغاز عرضه این خودرو با کاهش بسیار زیادی مواجه شده است. قیمت خودرو شاهین در این مدت نزدیک به 150 میلیون تومان از قیمت نوبرانه خود فاصله گرفته که البته اتفاقی طبیعی برای هر خودروی تازه وارد به بازار خودرو است.

به گزارش خودروتک ، قیمت خودرو شاهین سایپا از اواسط خرداد ماه روند کاهشی پرشتابی را در پیش گرفت. با آنکه قیمت خودرو شاهین سایپا در اردیبهشت ماه به طور رسمی افزایش یافت اما قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار با کاهش همراه بود. کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار در این خودرو و کم شدن حاشیه سود سفته بازی روی قیمت خودرو شاهین سایپا یکی از عوامل کاهش قیمت در بازار بوده است. همچنین افزایش شاهین های عرضه شده به بازار عامل موثر دیگری است.

اما در این میان سوال این است که آیا قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار به قیمت تعادلی رسیده است یا خیر؟ چند نکته وجود دارد که نشان می دهد پاسخ به این سوال منفی بوده و قیمت خودرو شاهین سایپا هنوز جا برای کاهش بیشتر دارد.

یکی از مهمترین این دلایل مدت زمان گذشته از عرضه سایپا شاهین به بازار است. این مدت هنوز به 4 ماه هم نرسیده و با روند فعلی تولید و تحویل شاهین نمی توان گفت که بازار خودرو از شاهین اشباع شده و عرضه و تقاضای این خودرو به تعادل رسیده است. به این ترتیب با افزایش تحویل شاهین در ماه های پیش رو انتظار می رود قیمت این خودرو کاهش بیشتری پیدا کند.

از سوی دیگر قیمت خودرو شاهین سایپا در حال طی کردن روند کاهشی بود که با تحولات اخیر در بازار خودرو و توقف کاهش قیمت ارز ، روند کاهش قیمت خودرو و به تبع آن قیمت شاهین هم متوقف شد. به این ترتیب انتظار می رود با پیشرفت مذاکرات احیای برجام و توافق احتمالی ، جو کاهش قیمت بار دیگر بر بازار خودرو حاکم شده و کاهش قیمت خودرو شاهین سایپا را نیز شاهد باشیم.

در حال حاضر قیمت خودرو شاهین سایپا در بازار 373 تا 375 میلیون تومان است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها