کد خبر : 56383

پشت پرده نوسان قیمت خودرو / چشم انداز بازار خودرو در میان مدت

پشت پرده نوسان قیمت خودرو / چشم انداز بازار خودرو در میان مدت

عنان قیمت خودرو در حالی در یکی دو روز اخیر بار دیگر در دست دلالان افتاده است که چشم انداز قیمت خودرو را باید در نوسان دیگر بازارها در روزهای اخیر جستجو کرد.

به گزارش خودروتک، چند خبر و تغییر در حوزه خودرو و غیرخودرو موجب شد تا در دو سه روز اخیر یک بار دیگر دلالان فرصت جوسازی روی قیمت خودرو را به دست آورند. آن هم در شرایطی که با عدم درج قیمت در سایت های شناسنامه دار، دلالان این فرصت را دارند تا در تلگرام و اینستاگرام به صورت گسترده اقدام به قیمت سازی کنند.

مهمترین خبری که فعلا دستاویز سفته بازان برای اعلام قیمت بالاتر خودرو شده است، خبر عرضه 18 خودرو با قیمت حاشیه بازار است. هر چند این خودروها در دسته کم تیراژ، خودروهای جدید و حتی توقف تولید شده قرار می گیرند اما سوء استفاده از این خبر به هر حال فرصت را برای سودجویان فراهم آورده است.

این در حالیست که تقاضای خودرو همچنان در حداقل میزان ممکن به سر می برد و عمده تقاضای واقعی خودرو به فروش های خودروسازان یا بازار خودروهای کارکرده منتقل شده است.

عامل دیگری که در چند روز اخیر بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده روند صعودی نرخ ارز هر چند اندک است. با تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه ای عملا قیمت خودرو به تغییرات نرخ ارز وابسته شده است.

با این حال فعالان بازار خودرو چشم انداز قیمت خودرو را دست کم در کوتاه و میان مدت کاهشی می دانند. چرا که هم تولید خودروسازان افزایش پیدا کرده و هم روند عرضه خودرو به بازار بیشتر شده است.

از سوی دیگر در صورت عرضه خودرو با قیمت حاشیه بازار و همزمان با آن افزایش محسوس تیراژ این خودروها، کاهش قیمت خودرو در بازار را به دلیل عرضه بیشتر شاهد خواهیم بود. دلالان در فاصله این اتفاق قصد دارند با هیجانی کردن قیمت خودرو، حداکثر سود را به جیب بزنند. کاری که هوشیاری طرف تقاضا را برای خنثی شدن این مساله طلب می کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها