کد خبر : 55980

قیمت خودرو تارا دنده ای در صورت آزادسازی کجا می ایستد؟

قیمت خودرو تارا دنده ای در صورت آزادسازی کجا می ایستد؟

آزادسازی قیمت خودرو که این روزها زمزمه آن بیشتر از هر زمان دیگری شنیده می شود می تواند اختلاف قیمت خودرو در بازار را به شکل ضربتی از بین ببرد. اگر چه تصمیم نهایی در خصوص آزادسازی قیمت خودرو با شورای سران سه قوه است اما به نظر می رسد آزادسازی قیمت برخی از خودروها توسط این شورا در آینده نزدیک مصوب شود.

به گزارش خودروتک، در این میان منابع نزدیک به وزارت صمت و شورای رقابت نیز خبر می دهند که این دو نهاد تقریبا برای آزادسازی قیمت بخشی از خودروها به جمع بندی نهایی رسیده اند. یکی از مشاوران شورای رقابت به تازگی به طور مشخص از خودرو تارا محصول جدید ایران خودرو به عنوان یکی از گزینه های آزادسازی قیمت خودرو نام برده است.

به همین بهانه به بررسی محدوده قیمت خودرو تارا در صورت عرضه با قیمت غیردستوری می پردازیم. ابتدا روشن کردن یک نکته شاید ضروری باشد و آن اینکه خودرو تارا اگر چه جدیدترین محصول ایران خودرو خواهد بود اما از نظر فنی پرچمدار محصولات این شرکت کماکان خودرو دنا پلاس توربوشارژ اتومات باقی خواهد ماند.

این نکته می تواند راهگشایی تخمین قیمت ایران خودرو تارا در بازار باشد. البته به این مساله نیز باید دقت کرد که تارا در بدو عرضه قطعا یک قیمت نوبرانه در بازار خواهد داشت که این قیمت، مدنظر این گزارش نبوده و با افزایش عرضه و تحویل خودرو تارا قیمت متعادل می شود. به مانند روندی که برای دنا پلاس توربو اتومات شاهد آن بودیم.

قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتومات در حال حاضر در بازار حدود 414 میلیون تومان است. اما از آنجا که خودرو تارا از نظر زیبایی طراحی و کیفیت ساخت در سطح بالاتری از دنا قرار دارد احتمال استقبال بازار از آن بیشتر است. مجموعه این عوامل موجب می شود تا قیمت ماشین تارا در صورت عرضه با قیمت آزادسازی شده بین 400 تا 420 میلیون تومان قابل تخمین باشد.

پس از آن است که دیگر روند عرضه و تقاضا خواهد بود که قیمت تارا را در بازار تعیین می کند و تولید کننده نیز با قیمت حاشیه بازار عرضه خود را انجام خواهد داد.

البته در روزهای گذشته قیمت هایی مانند 300 میلیون تومان نیز از سوی برخی کارشناسان برای تارا مطرح شد که به نظر می رسد در اینجا منظور عرضه آن با قیمت مصوب و قیمت گذاری شده بدون آزادسازی باشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها