کد خبر : 53921

قیمت خودرو 7 روز اخیر «خوب» ریخت / سیگنال پایدار کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو 7 روز اخیر «خوب» ریخت / سیگنال پایدار کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو یک هفته کامل را در فاز کاهشی پشت سر گذاشت تا موج دوم ریزش قیمت خودرو در آبان ماه نه به صورت ناگهانی بلکه تدریجی رقم بخورد.

به گزارش خودروتک، قیمت خودرو در هفته ای که پشت سر گذاشتیم در تمام خودروهای پرتیراژ روند کاهشی داشت. روند کاهشی که چندان کم هم نبود.

قیمت های اعلامی خودرو از سوی فروشندگان هر روز نسبت به روز قبل کاسته شد و در خودرویی مانند پراید 131 شاهد کاهش 12 میلیونی قیمت پراید نسبت به هفته قبل هستیم. قیمت این خودرو هفته گذشته در محدوده 113 میلیون عنوان می شد در حالی که دیروز قیمت پراید 131 در حدود 101 تا 102 میلیون تومان بود.

این در شرایطی است که به نظر می رسد قیمت فوق آخرین تلاش دلالان برای نگه داشتن قیمت پراید بالای 100 میلیون تومان باشد و در عمل اگر معامله ای صورت بگیرد قیمت پراید در زیر 100 میلیون معامله می شود. اغلب فروشندگان خودرو این مساله را عنوان می کنند که تخفیف پای معامله را در نظر می گیرند. چرا که بازگشت قیمت پراید در قیمت های اعلامی به زیر 100 میلیون تومان می تواند موج دیگری از کاهش قیمت خودرو را به صورت دومینویی در بازار ایجاد کند.

3 عامل کاهش تقاضا در بازار خودرو

علت این مساله نیز نبود تقاضا در بازار است. 3 عامل موجب شده تا تقاضا در بازار به کف برسد. یکی اینکه خریداران واقعی خودرو ریزش قیمت در بازار را مشاهده می کنند و فعلا دست نگه داشته اند. از سوی دیگر چشم انداز قیمت خودرو هم صعودی نیست و همین مساله سفته بازها را هم فعلا از خرید خودرو برای فروش گرانتر در آینده ناامید کرده است. عامل سوم نیز فروش های فوق العاده اخیر دو خودروساز بزرگ کشور است که متقاضیان واقعی خودرو را به سمت خود جلب کرده است.

ریزش سنگین قیمت خودرو در 7 روز

روند کاهش قیمت خودرو در یک هفته اخیر کاملا مصداق ریزش بوده است. شاید بسیاری این مساله را حس نکنند چون این ریزش در یک یا دو روز اتفاق نیفتاد. اما نگاهی به قیمت اعلامی فروشندگان در یک هفته اخیر نشان می دهد که کاهش قیمت خودرو روزانه میلیونی بوده است. این نوع کاهش تدریجی و غیر هیجانی بیش از ریزش های روزانه به سود پایدار ماندن روند کاهشی قیمت خودرو است.

مثلا قیمت سمند ال ایکس در یک هفته اخیر از 200 میلیون تومان به 185 میلیون تومان رسید و یا قیمت پژو 405 جی ال ایکس از 202 میلیون تومان به 186 میلیون تومان رسید و این تازه قیمت هایی است که از سوی فروشندگان اعلام می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها