کد خبر : 42389

تکلیف خودرو جایگزین پراید روشن شد!

تکلیف خودرو جایگزین پراید روشن شد!

با توقف تولید دومین مدل از پراید بازار خودرو یک گام دیگر به خداحافظی کامل با این خودرو در ابتدا لوکس و در انتها پرحاشیه، نزدیک شد. هر بار در بحث توقف تولید پراید به میان آمده به موازات آن نیز بحث خودرو جانشین پراید مطرح شده است. حتی اخیر نام سوزوکی اسپلش نیز به عنوان یک گزینه جانشینی پراید از سوی رسانه ها به میان آمد. اما به نظر می رسد تکلیف جایگزین پراید مشخص شده است.

به گزارش خودروتک، اینکه علاقمندان به خودرو پس از توقف تولید پراید به دنبال نام جایگزین پراید هستند نه به دلیل محبوبیت این خودرو بلکه به دلیل قیمت پراید بوده است. قیمت پراید همواره کف قیمت خودرو در بازار و کارخانه را داشته و از سوی دیگر هزینه لوازم یدکی و تعمیرات آن نیز نسبت به دیگر خودروها پایین بوده است. به همین دلیل بازار خودرو به دنبال جانشین پراید می گردد.

اما پراید پس از توقف تولید قرار نیست جانشینی داشته باشد. این نکته ای است که مدیرعامل سایپا در خلال جدیدترین سخنان خود به آن اشاره کرد.

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا درخصوص جایگزین پراید نیز گفت: همانطور که پیش از این بارها مطرح کرده‌ایم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودرو دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.

لازم به ذکر است که تاکنون تولید دو مدل پراید 111 و پراید 132 متوقف شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها