کد خبر : 42076

یک مدل سوزوکی جدیدترین کاندیدای جانشینی پراید (عکس)

یک مدل سوزوکی جدیدترین کاندیدای جانشینی پراید (عکس)

از همان ابتدای مطرح شدن بحث توقف تولید پراید، یکی از مواردی که کارشناسان روی آن تاکید داشتند موضوع پیدا کردن یک خودرو جانشین برای پراید بود. به نظر می رسد سایپا این مورد را همچنان در نظر دارد. تولید یک خودرو استاندارد که در بازار بتواند روی قیمتی در محدوده 60 میلیون تومان عرضه شود هم برای شرکت سازنده تیراژ خوبی خواهد داشت و به نیاز بخش بزرگی از بازار خودرو پاسخ می دهد.

به گزارش خودروتک، پراید اگر چه استانداردهای امروز یک خودرو ایمن را ندارد اما از نظر تقاضا خودرو مهمی در بازار خودرو به حساب می آید. توقف تولید پراید بدون جانشین، کف قیمت خودرو صفر کیلومتر را بالا می برد.

بحث تولید یک خودرو جایگزین به جای پراید همواره مطرح بوده اما هرگز به مرحله اجرایی شدن درنیامده است. اما حالا روزنامه هفت صبح در شماره امروز خود یک خودرو را به عنوان گزینه احتمالی جانشینی پراید مطرح کرده است.

خودرو سوزوکی اسپلش، خودرویی است که اکنون در حال سبک و سنگین شدن برای تولید به جای پراید است. براساس گزارش هفت صبح، تعدادی از این خودرو نیز وارد کشور شده است. سوزوکی اسپلش حدفاصل سال های 2007 تا 2014 در اروپا و ژاپن تولید شد و تا 2016 تولید آن در هند و اندونزی ادامه داشت. سوزوکی اسپلش در اروپا با برند اوپل و واکسهال عرضه شد.

تولید این هاچبک جمع و جور در حال حاضر در چین ادامه دارد. یک شرکت خودروساز کوچک به اسم چانگ هه در حال تولید این خودرو است.

نکته قابل اهمیت که این خودرو را به یک جانشین بالقوه برای پراید تبدیل می کند قیمت آن است. در بازار چین این خودرو معادل 7800 تا 8700 دلار قیمت دارد که در صورت داخلی سازی آن قیمت به مراتب کاهش پیدا کرده و به راحتی می تواند در محدوده 60 میلیون تومان عرضه شود.

در سال های گذشته بارها صحبت از عرضه خودروهایی مانند رنو کویید، چانگان بنی و فیات تیبو به جای پراید مطرح شده اما هرگز به مرحله اجرا نرسیده است. باید دید سرنوشت سوزوکی اسپلش به کجا می رسد.

سوزوکی اسپلش جانشین احتمالی پراید

سوزوکی اسپلش جانشین احتمالی پراید

سوزوکی اسپلش جانشین احتمالی پراید

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها