کد خبر : 39886

زمینه ریزش بیشتر قیمت خودرو / قیمت خودرو تا کی کاهشی می ماند؟

زمینه ریزش بیشتر قیمت خودرو / قیمت خودرو تا کی کاهشی می ماند؟

اکنون مسجل شده که قیمت خودرو در این چند روز باقیمانده از سال 98 افزایشی نخواهد داشت. جریان کاهش تقاضای خودرو آنقدر در بازار قوی است که دلالان مجالی برای هیجانی کردن بازار و بالا بردن قیمت خودرو را ندارند. اما سوال این است که کاهش قیمت خودرو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خودروتک ، دلیل اصلی کاهش تقاضا و قیمت خودرو در این روزها ویروس کرونا است که موجب شده مردم از حضور در نقاط شلوغ پرهیز کرده و خرید خودرو را به زمان دیگری موکول کنند. امسال عرضه خودرو شرایط خوبی نداشت و همین مساله به دلالان و کسانی که خودرو را برای کسب سود خریده بودند میدان داد تا قیمت خودرو را به طور کاذب بالا ببرند. کاهش قیمت خودرو در دو هفته اخیر موجب شده تا بسیاری دست نگه دارند تا با قیمت پایینتر خرید کنند.

میزان کاهش تقاضا و رکود حاصل از آن به میزانی است که عملا موجب نگرانی فعالان این بازار شده است. سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر این نکته به ایسنا گفته است: این روزها نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، میزان معاملات تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و می توان گفت اکنون هم میزان معاملات تقریبا به صفر رسیده است.

به اعتقاد موتمنی، تا زمانی که شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها از بابت آن کم نشود، وضعیت بازار خودرو به همین صورت خواهد بود؛ چراکه بازار خودرو همیشه تابع عرضه و تقاضا بوده است؛ بنابراین تا زمانی که تقاضا وجود ندارد، روند کاهشی قیمت‌ها هم ادامه دارد.

با توجه به صحبت های این کارشناس بازار خودرو می توان اینگونه نتیجه گرفت که روند کاهشی قیمت خودرو دست کم در فروردین ماه 99 نیز تداوم داشته باشد. به ویژه آنکه با پایان تعطیلات نوروز روند تولید خودرو در دو خودروساز بزرگ از سر گرفته خواهد شد و تحویل خودروهای ثبت نامی و معوقات، موجب عرضه بیشتر به بازار را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها