کد خبر : 39807

9 خودرو جدید و ارتقا یافته ایران خودرو برای 99 تا 1401

9 خودرو جدید و ارتقا یافته ایران خودرو برای 99 تا 1401

بازار خودرو ایران در سال آینده قرار است برخلاف امسال از تنوع بیشتری برخوردار باشد. هر چند تعداد محصولات کاملا جدید زیاد نیست اما خودروهای ارتقا یافته نیز قرار است به بازار بیایند. از یک سو سایپا قرار است با خودرو سایپا شاهین وارد بازار شود و از سوی دیگر ایران خودرو با محصولاتی مانند خودرو K132 به بازار خواهد آمد. البته اکنون مشخص شده خانواده K ایران خودرو فرزندان دیگری نیز خواهد داشت.

به گزارش خودروتک، رونمایی از خودرو K132 که چندی پیش در حضور رئیس جمهوری انجام شد توجه زیادی را در میان علاقمندان به خودرو ایجاد کرد. خودرویی که هنوز ایران خودرویی ها اطلاعات چندانی از آن بیرون نداده اند اما گفته می شود که قرابت زیادی با پژو 301 تولید ایران خودرو دارد. اما خودرو K132 تنها محصول این پلترم نیست و قرار است یک خودرو کراس اور و یک خودرو هاچبک نیز برمبنای این پلتفرم تولید شود.

آنگونه که فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو اشاره کرده است خانواده K ایران خودرو که فعلا نام تجاری برای آنها انتخاب نشده علاوه بر K132 ، دو مدل K121 و K125 نیز خواهد داشت که خودرو K121 هاچبک و خودرو K125 کراس اوور هستند. به این ترتیب ایران خودرو برای اولین بار صاحب خودروهای کراس اوور و هاچبک طراحی خودش خواهد شد. خودرو رانا برقی دیگر محصول کاملا جدید ایران خودرو است که قرار ظرف یکی دو سال آینده به بازار بیاید.

برنامه عرضه این 4 خودرو از بهمن ماه سال 99 آغاز می شود و تا بهمن سال 1401 ظرف مدت 2 سال به بازار می آیند. احتمالا اولین محصول هم خودرو سدان خانواده K یعنی خودرو K132 است. عرضه مدل هاچبک و کراس اوور احتمالا به سال 1400 موکول خواهد شد.

اما سال 99 شاهد عرضه خودروهای ارتقا یافته ایران خودرو نیز خواهیم بود. این ۵ محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما هستند.

خودرو K132 ایران خودرو

خودرو K132

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها