کد خبر : 39554

جزئیات آزادسازی واردات خودرو در سال 99

جزئیات آزادسازی واردات خودرو در سال 99

محسن کوهکن در خصوص موضوع آزادسازی واردات خودرو در بودجه 99 اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه 99 ردیفی به این امر اختصاص نداده و آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شد مربوط به آزادسازی واردات ماشین‌آلات راهسازی است و در خصوص سایر خودروها اولویت با آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی مطرح گردید.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران ، وی افزود: البته ساز و کار اعمال حقوق گمرکی، سود بازرگانی و تعرفه در اختیار دولت است و نباید اشتباه برداشت شود که هدر لایحه سال 99 اگر اشاره شده به مفهوم آزادسازی واردات خودرو بدون هیچ قید و بندی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های کلی قانون برنامه و بودجه و دستورالعمل قواعد بالادستی گفت: می‌بایست در انتظار نظر شورای نگهبان در خصوص کلیت مصوبه کمیسیون تلفیق باشیم که آیا ایرادی به این بخش وارد است یا خیر البته آنچه ابتدا به ذهن می‌رسد این است که از لحاظ شرع و قانون اساسی ایرادی به این مصوبه وارد نباشد.

کوهکن با بیان اینکه آزادسازی واردات عمدتا به ماشین آلات راهسازی مربوط می شود، گفت: عمر مفید ماشین‌آلات راهسازی موجود در کشور عمر مفیدشان رو به اتمام است و نیازمند تجویز آزادی واردات این خودروها هستیم.

وی ادامه داد: نکته مهم در این خصوص این است که آزادسازی واردات ماشین‌آلات راهسازی و هیبریدی بدون انتقال ارز با منشا داخلی است به این معنی که امکان حواله ارز از داخل برای این دو نوع خودرو وجود ندارد و نمی‌بایست منشا این ارز داخلی باشد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص زیرساخت‌ها و مقدمات اجرای این طرح خاطرنشان کرد: نحوه اجرا و جزئیات آن در چارچوب آیین‌نامه اجرایی دولت مقرر می‌شود و دولت است که می‌بایست زمینه اجرای آن را فراهم نماید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها