کد خبر : 39094

مشخصات فنی رسمی خودرو سایپا شاهین اعلام شد

مشخصات فنی رسمی خودرو سایپا شاهین اعلام شد

خودرو سایپا رهام که چند روزی است به طور رسمی به سایپا شاهین تغییر نام داده قرار است در سال آینده گل سرسبد محصولات این خودروساز باشد. به تازگی سایپا مشخصات فنی سایپا شاهین را به طور رسمی اعلام کرده است.

 

به گزارش خودروتک ، سایپا شاهین یکی از خودروهایی است که سال گذشته با نام سایپا رهام رونمایی شد. به تازگی تصمیم برآن گرفته شد که تا نام این خودرو به سایپا شاهین تغییر پیدا کند. علت نامگذاری سایپا شاهین نیز به چراغ های این خودرو باز می گردد. طراحی چراغ های جلو سایپا شاهین از چشم پرنده شکاری شاهین الهام گرفته شده است.

خودرو سایپا شاهین اولین محصولی است که بر پایه پلت فرم SP100 سایپا طراحی شده است. این خودرو سدان بوده و قرار است یک کراس اوور و یک خودرو هاچبک نیز بر مبنای این پلت فرم تولید و به بازار عرضه شود.

مشخصات فنی سایپا شاهین

در ابتدا قرار بود که سایپا شاهین با موتور 1650 سی سی برلیانس به بازار بیاید. اما تحریم های اعمال شده بر صنعت خودرو موجب شد تا این همکاری متوقف شود و اکنون برای سایپا شاهین از موتور 1500 سی سی سایپا با نام M15 استفاده خواهد شد. این همان موتوری است که اکنون روی تیبا ، ساینا و کوئیک استفاده می شود. با این تفاوت که برای خودرو سایپا شاهین از مدل مجهز به توربوشارژر آن استفاده شده است. این موتور توربو می تواند 108 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در فاز اول خودرو سایپا شاهین با گیربکس 5 سرعته دستی تولید می شود.

مشخصات فنی خودرو سایپا شاهین سایپا رهام

سایپا شاهین

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها