کد خبر : 39089

ریزش شدید قیمت پراید در پی کاهش تقاضا

ریزش شدید قیمت پراید در پی کاهش تقاضا

این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا، کمتر مشتریان برای پرسیدن حتی قیمت به نمایشگاه خودرو مراجعه می‌کنند و اکثر همکاران بنده، غیرحضوری و تلفنی پاسخگوی سوالات هستند. در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت خودرو، معاملات با رکود مواجه شده بود و حالا شیوع ویروس کرونا باز هم مزید بر علت شده است. کاهش تقاضا موجب بازگشت قیمت پراید به زیر 60 میلیون تومان شده است.

به گزارش خودروتک، با کاهش تقاضا قیمت پراید که در دو سه هفته اخیر جهشی عجیب و غریب را تجربه کرده بود پایین آمد. قیمت پراید 131 سفید روز گذشته یک بار دیگر به زیر 60 میلیون تومان رسید. قیمت پراید 131 سفید دیروز 59 میلیون تومان عنوان شد که البته برای این قیمت پراید نیز خریداری در بازار وجود ندارد.

در این میان قیمت پراید 111 نیز که گرانترین مدل این خودرو بود با سقوط چشمگیری همراه شده است. دلالان که با فضاسازی توانسته بودند قیمت این محصول را در هفته های گذشته تا سطح 69 میلیون تومان نیز بالا ببرند حالا با کاهش تقاضا عقب نشینی چشمگیری کرده اند. قیمت پراید 111 سفید اکنون 62 میلیون تومان عنوان می شود.

در این زمینه سعید موتمنی رئیس نمایشگاه داران خودرو به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا، کمتر مشتریان برای پرسیدن حتی قیمت به نمایشگاه خودرو مراجعه می‌کنند و اکثر همکاران بنده، غیرحضوری و تلفنی پاسخگوی سوالات هستند. در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت خودرو، معاملات با رکود مواجه شده بود و حالا شیوع ویروس کرونا باز هم مزید بر علت شده است و حتی می توان به جرات گفت، معاملات خودرو به حدود صفر رسیده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ از ابتدای پاییز سال جاری تا دو هفته ابتدایی بهمن ماه قیمت خودرو‌ها روند صعودی داشتند، به طوری که قیمت پراید در یک هفته از ۶۰ میلیون تومان به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافت. افزایش شتابان قیمت خودرو به حدی رسید که رئیس قوه قضائیه نیز به موضوع ورود کرد. آیت الله رئیسی در ۲۱ بهمن ماه سال جاری با اشاره به اینکه گزارش‎هایی درباره افزایش قیمت خودرو به دستگاه قضائی رسیده است، گفت: این مسأله غیرقابل قبول است. ایشان خواستار نظارت همه‎جانبه مسئولان وزارت صمت، سازمان تعزیزات و سازمان حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان در این زمینه شدند.

ورود دستگاه قضا به وضعیت قیمت خودرو و تشدید نظارت‌ها بر سایت‌های قیمت گذاری خودرو از یک سو و زمزمه‌های مربوط به اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو در سال آینده و گنجانده شدن آن در لایحه بودجه ۹۹ از سوی دیگر، باعث شد تا قیمت خودرو روند نزولی به خود بگیرد.

این روز‌ها عامل سومی نیز در کاهش قیمت خودرو دخیل بوده است؛ عاملی که گفته می‌شود بر تولید خودرو نیز اثرگذار خواهد بود. شیوع ویروس کرونا در ایران کسب و کارها، بازار‌ها و صنایع مختلف از جمله خودرو را تحت تاثیر قرار داده است.

کرونا قیمت خودرو را کاهشی کرد / معاملات به حدود صفر رسید!

بررسی‌ها نشان می‌دهد، قیمت خودرو‌های داخلی در مقایسه با هفته اول اسفند کاهشی ۷ تا ۱۲ میلیون تومانی را تجربه کرده اند. آخرین قیمت خودرو‌ها که مربوط به سیزدهم اسفند ۱۳۹۸ است، نشان می‌دهد که در گروه سایپا، قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۶۲ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ سفید به ۵۹ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ سفید ۶۳ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ به ۶۴ میلیون تومان، تیبا رینگ فولادی ۶۸ میلیون تومان، تیبا رینگ آلومینیومی ۷۳ میلیون تومان، تیبا ۲ سفید ۷۵ میلیون تومان، ساینا ساده ۷۵ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای به ۸۷ میلیون تومان رسیده است. همچنین در گروه خودروسازی ایران خودرو قیمت هر دستگاه سمند LX به ۱۰۱ میلیون تومان، سمند سورن به ۱۲۷ میلیون تومان، دنا تیپ ۱ به ۱۴۴ میلیون تومان، دنا تیپ ۲ به ۱۵۸ میلیون تومان، پژو GLX دوگانه سوز به ۱۱۶ میلیون تومان، پژو پارس به ۱۳۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده به ۹۹ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پراید 13 اسفند 98

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها