کد خبر : 36528

خودرو سایپا رهام با چه قیمتی به بازار می آید؟

خودرو سایپا رهام با چه قیمتی به بازار می آید؟

خودرو رهام حاصل طراحی و تولید شرکت سایپا است که سال گذشته رونمایی شد و تست های میدانی آن نیز به انجام رسید. با این حال هنوز این خودرو به خیابان ها راه پیدا نکرده است. اگر اتفاق خاصی در صنعت خودرو کشور رخ ندهد، سایپا رهام در سال آینده یکی از نوبرانه های بازار خودرو ایران خواهد بود. اما سوال اساسی این است که این خودرو در چه بازه قیمتی عرضه خواهد شد؟

به گزارش خودروتک ، اینکه تصور کنیم چون سایپا رهام یک خودرو طراحی و تولید داخل است، قرار است یک خودرو نسبتا ارزان هم باشد با واقعیت های صنعت خودرو کشور و هزینه های تمام شده آن در شرایط کنونی همخوانی ندارد.

باتوجه به مشخصات فنی و آپشن هایی که برای این خودرو ذکر شده، به نظر می رسد قرار است با یک خودرو در کلاس قیمتی 150 تا 200 میلیون تومان طرف باشیم. مساله ای که رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی نیز آن را تایید خواهد کرد.

محمدرضا نجفی‌منش درگفتگو با تجارت نیوز با اشاره به قیمت تولید خودروهای جدید گفت: خودروهایی که جدید تولید می‌شود به دلیل افزایش قیمت تمام شده حداقل قیمت آنها ۱۲ هزار یورو است. بنابراین قیمت نهایی رهام هم همین عدد مورد اشاره تخمین‌زده می‌شود.

با توجه به اینکه صرافی ملی دیروز قیمت یورو را ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرده ‌می‌توان قیمت خودرو رهام را بیش از ۱۷۳ میلیون تومان تخمین زد.

هر چند دست آخر این شرایط بازار خودرو در زمان عرضه این خودرو است که موجب قیمت گذاری آن خواهد شد.

مشخصات فنی و آپشن های خودرو سایپا رهام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها