کد خبر : 63556

رونمایی رسمی از تویوتا لندکروز 2022 + عکس

رونمایی رسمی از تویوتا لندکروز 2022 + عکس

تویوتا سرانجام اولین سری از تصاویر رسمی نسل جدید تویوتا لندکروز را منتشر کرد. خودرویی که با کد J300 شناخته می شود. تویوتا لندکروز 2022 با ظاهری جدید و طراحی داخلی هدفمند به بازار عرضه شده است.

به گزارش خودروتک، تویوتا لندکروز 2022 در حالی به طور رسمی معرفی شد که پیش از این تصاویری از این خودرو در پارکینگ های تویوتا لو رفته بود و از این نظر چهره ظاهری آن شناخته شده بود.

با این حال سورپرایز اصلی در طراحی داخلی این خودرو است. برای ده ها تویوتا به این مساله متهم بود که هر چند از نظر فنی لندکروز را برای رقابت با نیسان پاترول تجهیز می کند، اما به طراحی داخلی آن اهمیت نمی دهد. مثلا امکانات رفاهی پاترول را ندارد یا از پلاستیک خشک برای رو دری ها و داشبورد استفاده می کند.

در نسل جدید تویوتا لندکروز که با کد J300 شناخته می شود تلاش شده این ضعف ها تا حد زیادی برطرف شود. طراحی کنسول و جلو داشبورد بهبود پیدا کرده و با ابهت ظاهر بیرونی خودرو هماهنگی بیشتری دارد. همچنین دیگر از پلاستیک خشک خبری نیست و دوخت روکش چرمی با لایه نازک فوم در زیر آن را می توان مشاهده کرد.

نسل جدید تویوتا لندکروز دارای یک پلتفرم جدید است که به نام TNGA شناخته می شود و مخفف Toyota New Global Architecture است. به معنی «معماری جدید جهانی تویوتا».

این مفهوم از نظر فنی ساختاری از پلتفرم های جدید تویوتا را در بر می گیرد که به طور کامل اتاق روی شاسی مجزا قرار دارد و تویوتا آن را body-on-frame نامیده است. این کار برای افزایش قابلیت های آفرود و بهبود عملکرد سیستم تعلیق خودرو انجام شده است. چیزی که از دهه ها قبل در طراحی و ساخت خودروهای شاسی بلند آمریکایی اغلب به اجرا در می آمد.

تویوتا هنوز به طور رسمی لیست موتورهای قابل عرضه با لندکروز 2022 را اعلام نکرده است. اما به نظر می رسد دوران موتور V8 در لندکروز به سر رسیده و قوی ترین موتور آن موتور V6 به حجم 3500 سی سی اما مجهز به دو توربوشارژر باشد. موتوری که می تواند 409 اسب بخار قدرت تولید کند. گیربکس های خودرو نیز در دو نسخه 6 سرعته و 10 سرعته اتوماتیک هستند. احتمالا کماکان نسخه گیربکس دستی نیز برای آفرودرهای حرفه ای قابل دسترس خواهد بود.

تویوتا لندکروز 2022 لندکروز J300 تویوتا لندکروز LC300

تویوتا لندکروز 2022 لندکروز J300 تویوتا لندکروز LC300

تویوتا لندکروز 2022 لندکروز J300 تویوتا لندکروز LC300

تویوتا لندکروز 2022 لندکروز J300 تویوتا لندکروز LC300

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها