کد خبر : 62879

نسل جدید و هوشمند و تمام برقی فورد F150 رونمایی شد

فورد F150 لایتنینگ وانت پیکاپی با قدرت پاوربانک خانه! + عکس

فورد F150 لایتنینگ وانت پیکاپی با قدرت پاوربانک خانه! + عکس

این وانت آینده است. بدون هیچ بحث و تردیدی. فورد F150 لایتنینگ به معنی رعد و برق اولین خودرو وانت تمام برقی نیست. پیش از این دست کم دو شرکت جنرال موتورز و تسلا وانت های تمام برقی خود را معرفی کرده اند. اما وانت سایبرتراک تسلا بیش از اندازه فانتزی به نظر می رسد و وانت هامر GMC جنرال موتورز نیز بیشتر یک خودرو آفرود فول سایز است تا یک وانت با جای بار برای کاربری های تجاری.

به گزارش خودروتک، فورد F150 به مدت 44 سال  پرفروش‌ترین و بهترین وانت پیکاپ در امریکا بوده است. بعد از نزدیک به نیم‌قرن تجربه و موفقیت، فورد 150 لایتنینگ باهدف ورق زدن یک نسل جدید از این وانت فوق‌العاده معرفی شد. فورد 150 لایتنینگ هوشمندترین و خلاقانه‌ترین محصول فورد است که تابه‌حال ساخته‌شده. 

این محصول تمام برقی علاوه بر امکانات دیجیتال فوق‌العاده‌اش عملکرد خارق‌العاده‌ای هم دارد. خودرویی که با شعاع حرکتی بالا معادل 480 کیلومتر با یک‌بار شارژ و شتاب 5.4 ثانیه‌ای هیجان انگیزش، نشان داده است با نسل متفاوتی از وانت پیکاپ قدرتمند و پاک مواجه هستیم که برچسب قیمت 40 هزار دلاری دارد. این خود یک مزیت رقابتی بزرگ در برابر وانت 100 هزار دلاری جنرال موتورز خواهد بود.

فورد  دومین محصول تمام برقی خود را باهدف رقابت و سبقت از وانت‌های برقی امریکا طراحی و معرفی کرده است. بازاری که با سرعت زیادی در حال رشد است و محصولات باکیفیت و پرهیجانی معرفی‌شده‌اند که جای محصولی از فورد در این میان خالی بود. در کنار فورد موستانگ مک وان E، فورد 150 لایتنینگ هم قرار گرفته است. دو محصول پرطرفدار و نام‌آشنا برای دنیا که محور ساخت و توسعه 22 میلیارد دلار برقی سازی توسط فورد خواهد بود. وانت فورد درزمینه معرفی به بازار نسبت به وانت‌هایی که قرار است وارد بازار شوند سریع‌تر به دست مشتریان می‌رسد. 

فورد برای 150 لایتنینگ دو نسخه در نظر گرفته است. نسخه پایه شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد؛ درحالی‌که نسخه قدرتمندتر با باتری‌های قوی‌تر، ۴۸۰ کیلومتر مسافت را با یک شارژ طی خواهد کرد. 

تمامی نسخه‌های F-150 لایتنینگ، دو موتوربرقی روی محورهای جلو و عقب دارد که قدرت متفاوتی دارند. مدل پایه، ۴۲۶ اسب بخار و نسخه آپشنال، ۵۶۳ اسب بخار قدرت دارد؛ درحالی‌که گشتاور هر دو نمونه، به عدد حیرت‌انگیز ۱۰۵۱ نیوتن‌متر می‌رسد. این گشتاور در تاریخ خودروسازی فورد بی‌سابقه است

نسخه پایه می‌تواند تریلر یا کاروانی با وزن ۲۳۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد؛ اما مدل‌ ویژه، تا ۴٫۵ تن توانایی یدک‌کشی دارد. وزن خالص F-150 لایتنینگ، حدود ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ کیلوگرم است و می‌تواند حدود ۹۰۰ کیلوگرم بار در قسمت عقب حمل کند. 

اما اینها تمام شگفتی ها فورد در این وانت تمام برقی نیستند. بلکه فورد این خودرو را به یک پاوربانک بزرگ و یک میزکار قدرتمند برای مصارفی مانند تعمیرکاران سیار هم تبدیل کرده است.

در کنار قدرت و شتاب فوق‌العاده، باتری های فورد امکان تأمین برق یک خانه مسکونی به مدت سه روز را دارد. این قابلیت بسیار هیجان‌انگیز است و سفر با این خودرو را متفاوت می‌کند.  در بخش جلویی خودرو موتوری وجود ندارد و می‌تواند وسایل مهم خود را در داخل 400 لیتر فضا قرار بدهید. در داخل و بیرون این خودرو 15 خروجی پریز برق در نظر گرفته شده است که می تواند وسایل و ابزار برقی را به آنها متصل کرد. همچنین درب عقب خودرو با استفاده از بازوهای قدرتمندی فیکس می شود تا بتوان به عنوان یک میز کار فنی از آن استفاده کرد.

حالت‌های مختلف رانندگی برای داشتن قابلیت آفرود در این خودرو در دسترس است که در صفحه‌نمایش بزرگ وسط کابین قابل انتخاب است. سرعت فورد در معرفی این محصول و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که برای آن در نظر گرفته است باعث شده کار برای سایر رقبا بسیار سخت شود. این غول باهوش در مراکز شارژ سریع فقط به 40 دقیقه زمان نیاز دارد تا به 80 درصد شارژ برسد. امکان شارژ با برق شهری هم موجود است و به 10 ساعت زمان نیاز است. 

فورد F150 لایتنینگ مدل 2022

فورد F150 لایتنینگ مدل 2022

فورد F150 لایتنینگ مدل 2022

فورد F150 لایتنینگ مدل 2022

فورد F150 لایتنینگ مدل 2022

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها