کد خبر : 9261

انقلاب در طراحی خودرو توسط شرکت فورد

انقلاب در طراحی خودرو توسط شرکت فورد

گروه خودروسازی فورد با کمک طراحی 3D یک نرم افزار واقعیت مجازی ایجاد کرده که یک راه سریع تر برای طراحی اتومبیل ها را فراهم می کند.

به گزارش خودروتک، مدیر طراحی فورد؛ مایکل اسمیت، در جریان یک آزمایش نشان داد که این خودرو مبتنی بر واقعیت مجازی بی نظیر است و به لحاظ قطعات و قدرت مکانیکی فوق العاده دقیق است. درواقع این خودرو مبتنی بر واقعیت مجازی دارای بخشی هایی مثل سیستم  تعلیق ، ترنسفورماتور هیبریدی و حتی جزئیاتی مانند اینتر کالرز و لوله کشی توربو شارژر است و برخی از خطوط اصلی را برای آزمایش جریان آیرودینامیکی پوشش  می دهد.

اسمیت می گوید که حدود 40 ساعت کار در یک برنامه واقعیت مجازی به نام Gravity Sketch برای ایجاد رندر خودرو مذکور انجام شده است. حدود 40 تا 50 کارمند فورد در سراسر جهان در حال حاضر با ایده استفاده از Gravity Sketch برای طراحی وسایل نقلیه آینده در حال آزمایش هستند. آنها یک هدست واقعیت مجازی بر سر دارند و یک کنترلر را در هر دست می گیرند و شروع به طراحی و ایجاد خطوط، منحنی ها و سطوح در محیط های دیجیتال می کنند. Gravity Sketch یک بسته نرم افزاری در دسترس عموم است که با استفاده از هدست واقعیت مجازی« HTC Vive»، کار می کند.

گروه خودروسازی فورد صنعت طراحی خودرو را متحول کرد / ترکیبی از واقعیت مجازی و نقشه های 3D

اسمیت می گوید، مزایای طراحی یک ماشین و یا حتی فقط اجزای یک ماشین در  تکنولوژی واقعیت مجازی بی شمار است و به سرعت این روند کمک می کند. او و طراحانش می توانند منحنی های پیچیده ای ایجاد کنند و البته می توانند ببینند که چگونه یک ماشین از زوایای مختلف زیبا تر به نظر می رسد.

او می گوید: "من می توانم چیزهایی را که نمی توان در زندگی واقعی انجام داد، با کمک این تکنولوژی سر و سامان دهم.  به نظر می رسد سیستم طراحی خودرو فورد بسیار کاربردی تر از آن است که به نظر می رسد. درواقع می توان با کمک این سیستم بسیاری از پیچیدگی های مهم در صنعت خودروسازی را درک کرد.

اسمیت می گوید که به طور کلی حدود هشت ساعت آموزش برای طراحان فورد لازم است تا کار با نرم افزارGravity Sketch را بیاموزند. البته این موضوع در مورد طراحان قدیمی تر صدق می کند چون طراحان جوان تر این موضوع(کار با ابزارهای واقعیت مجازی) را در مدارس طراحی می آموزند.


منبع: انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها