کد خبر : 9174

پراید به درد چه کسانی می خورد؟

پراید به درد چه کسانی می خورد؟

شاید شما، یا اطرافیانتان جزو کسانی باشید که تازه گواهینامه گرفته اید یا برای اولین بار می خواهید ماشین بخرید و با آن تمرین رانندگی کنید. این تصور که کسی که تجربه زیادی در رانندگی ندارد تصادف نخواهد کرد، خیلی دور از ذهن است، چرا که افرادی که سال هاست رانندگی می کنند و حتی رانندگی شغل آن هاست هم تصادف می کنند، پس اگر تازه گواهینامه گرفته اید یا تجربه زیادی در رانندگی ندارید، به احتمال زیاد چندین بار در بهترین حالت به اصطلاح ماشین را در و دیوار خواهید زد.

به گزارش خودروتک، در این وضعیت خرید یک ماشین صفر و گرون قیمت کار منطقی نیست، چون اولا خطر تصادف در رانندگی شما بیشتر است حتی اگر در حد شکستن آینه یا چراغ باشد. یا خراش و پریدگی رنگ ماشین. پس حیف است که هزینه زیادی برای خرید یک همچین ماشینی در نظر بگیرید.

یک راست بریم سر اصل مطلب، واقعیت این است که برای ماشین اولی ها و کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند،  پراید دست دوم و کارکرده بهترین گزینه است، به چند دلیلی که در ادامه خواهیم گفت.

اولین دلیل این است که پراید خودروی نسبتا ارزانی است که کارکرده و دست دوم آن به نسبت بسیار ارزان تر است شما می توانید با هفت میلیون تومان هم یک پراید کارکرده و دست دوم بخرید.

دوم این که قطعات و لوازم یدکی  این خودرو مثل خودش ارزان قیمت و همه جا هم پیدا می شود، اما برخی خودروهای دیگر لوازم یدکی و قطعات آن ها خیلی سخت پیدا می شود.

دلیل بعدی این است که تمام تعمیرگاه های خودرو کار تعمیرات پراید را انجام می دهند، پس اگر خدای نکرده پراید شما دچار مشکلی بشود به هر تعمیرگاهی که مراجعه کنید مشکلتان حل می شود، تعمیر  این ماشین انقدر ساده است که حتی اگر تعمیرگاه هم پیدا نکردید مطمئن باشید اطرافیانتان می توانند از پس تعمیر آن بر بیایند.

اما همه چیز فقط خرید این ماشین نیست، برای آن که اگر در حین رانندگی خدای نکرده تصادف کردید، مثلا ماشین را به در و دیوار زدید و رنگ ماشین پرید متحمل خسارت و هزینه زیادی نشوید، بهتر است نمونه  دور رنگ بخرید، تا اگر ماشین دچار پریدگی رنگ شد، زیاد ضرر نکرده باشید ضمن آن که ماشین دور رنگ بسیار ازران تر است از ماشینی که رنگ فابریک یا اصلی دارد.

از مزایای دیگر خرید این ماشین کارکرده برای ماشین اولی ها یا کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند، این است که رانندگی با پراید بسیار آسان است، همانطور که می دانید که آموزشگاه های رانندگی با خودروی  پراید یا تیبا آموزش می دهند و هنگام آزمون هم هنرجوها می بایست با خودروی پراید آزمون گواهینامه بدهند، نتیجه این که شما با پراید آموزش رانندگی دیده اید و یا همان هم آزمون داده اید. بنابراین با خودروی پراید بیش از هر خودروی دیگری آشنا هستید.

پس به جای هزینه های زیاد در حدود سی یا چهل میلیون تومان برای خرید خودروهای خارجی کارکرده یا خودروهای داخلی صفر، برای ماشین اولتان یک پراید دور رنگ بخرید و نگران هزینه ها، تعمیر، قطعات، حتی مصرف سوخت آن هم نباشید.

همانطور که می دانید مصرف سوخت این ماشین نسبت به سایر خودروها کم است. بنابراین در این مورد هم صرفه جویی خواهید کرد.

منبع: شیپور
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها