کد خبر : 8133

این سدان لوکس کره ای خودروی سال آمریکا شد

این سدان لوکس کره ای خودروی سال آمریکا شد

جایزه بهترین خودروی سال آمریکای شمالی به جنسیس G70 رسید تا هیوندای برای اولین بار دو جایزه مهم بازار آمریکا را از آن خود کند.

به گزارش خودروتک، بر اساس انتخاب 54 داور جنسیس G70 برنده نهایی بهترین خودروی سال 2019 در آمریکای شمالی شد.

سه مدل «جنسیس G70»، «هیوندای کونا» و «رم 1500» توانستند به‌عنوان بهترین خودروهای سال 2019 به انتخاب «جایزه بهترین خودروی سال آمریکای شمالی» (NACTOY) انتخاب شوند.

هیوندای از سال 2012 که با النترا برنده جایزه بهترین خودرو سال شد نتوانست در این فهرست قرار بگیرد.

هرساله موسسه مذکور سه مدل را با عناوین «بهترین خودرو»، «بهترین شاسی‌بلند» و «بهترین تراک» سال در منطقه آمریکای شمالی انتخاب می‌کند.

این موسسه برای هرکدام از جوایز سه مدل را کاندید (مجموعاً 9 کاندید) و نهایتاً یکی را به‌عنوان برنده انتخاب می‌کند. ژاپنی‌ها در سال‌های پیش حضور چشمگیری در این جوایز داشتند ولی امسال نوبت به کره‌ای‌ها رسیده است. 54 داور در سه مرحله به این خودروها رای دادند تا بهترین مدل‌های سال انتخاب شوند.

خودرو سال: جنسیس G70

سه کاندید برای این جایزه مشخص شده بود. علاوه‌بر جنسیس، «هوندا اینسایت» و «ولوو S60/V60» در میان کاندیدها قرار داشتند؛ بنابراین گزارش رقابت امسال در بخش خودروی سال بسیار شدید بود. بعضی از داوران معتقدند از منظر امکانات منحصربه‌فرد، پیشرفت‌های تکنولوژیک و طراحی‌های نوآورانه، هرکدام از این سه خودروی معرفی شده می‌توانستند به‌عنوان برنده انتخاب شوند. تنها رای‌گیری نهایی بود که توانست جنسیس را در این رقابت پیروز کند.

«کریس پاکرت» از روزنامه‌نگاران باسابقه خودرویی و عضو هیئت‌ داوران این مسابقه در مورد جنسیس می‌گوید: «جنسیس G70 رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با دیگر مدل‌های سرشناس این سگمنت مثل ب‌ ام‌ و سری 3، آئودی A4 یا مرسدس بنز C کلاس، ندارد. این جنسیس در رانندگی همه آن‌ها را شکست می‌دهد و حتی ازنظر ارزش خرید آن‌ها را ویران می‌کند. جنسیس دیگر یک خودروی به‌صرفه از لحاظ قیمتی نیست بلکه یک خرید خوب است.»

سال گذشته هوندا آکورد برنده این جایزه شده بود.

شاسی‌بلند سال: هیوندای کونا

خودروهایی که در این رده نامزد شده بودند شامل سه مدل «آکورا RDX»، «هیوندای کونا (معمولی و برقی)» و «جگوار I-Pace» هستند. رقابت در این بخش هم بسیار شدید بود که نشان‌دهنده رشد محبوبیت این سگمنت در میان آمریکایی‌هاست. 20 مدل واجد شرایط حضور در این بخش بودند که هیوندای کونا از میان آن‌ها و در بین سه کاندید نهایی، انتخاب می‌شود.

«جیمی پیج دیتون» از دیگر فعالان رسانه‌ای خودرو و داوران این مسابقه در مورد کونا می‌گوید: «مدل برقی هیوندای کونا اولین خودروی برقی تولید انبوه است که به درستی در این بازار جا افتاده است. محدوده پیمایش با پیشرانه برقی، قیمت مقرون‌به‌صرفه و کابین کاربردی، در کنار رانندگی پویا و سرزنده این خودرو را به یک محصول برقی خوشایند تبدیل می‌کند. چنین خودروهایی می‌توانند، نظر متعصبان علیه خودروهای برقی را تغییر دهند.»

سال پیش ولوو XC60 برنده این بخش شده بود.

تراک سال: رم 1500

در دسته‌بندی خودروهای باری مدل‌ها محدود هستند ولی رقابت شدید است. بخش عظیمی از بازار (حدود 2 میلیون دستگاه) متعلق به این خودروهاست و هرساله سه خودروی پرفروش از این سگمنت است. فورد برخلاف سال‌های گذشته در میان نامزدها نبود؛ در عوض جنرال‌ موتورز دو کاندید و فیات کرایسلر یک کاندید داشتند.

«شورلت سیلورادو 1500» «جی‌ ام‌ سی سیرا 1500» و «رم 1500» سه کاندید این مرحله بودند. تنها مدل فیات کرایسلر یعنی رم توانست جایزه بهترین پیکاپ سال را به انتخاب داوران بگیرد.

«جان دیویس» از دیگر داوران این مسابقه در مورد این خودرو می‌گوید: «رم در حالی ازنظر حجم تولید با رقبای دیترویتی‌اش در رقابت است که شدیداً به امکانات رفاهی و آسایش رانندگی اهمیت می‌دهد.»

سال پیش برنده این بخش لینکلن نویگیتور بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها