کد خبر : 8132

پرفرورش ترین محصولات کیا در دنیا

پرفرورش ترین محصولات کیا در دنیا

شرکت اطلس خودرو به‌عنوان نماینده رسمی کمپانی کیا موتورز در ایران در عرصه فروش و خدمات پس از فروش از سال 1386 در کشور فعالیت می‌کند. بر این اساس قصد داریم در این مطلب 5 مورد از ماشین‌های کیا موتورز که در جهان و حتی در کشور خودمان پرفروش هستند و طرفدارانی دارند را به شما معرفی نماییم.

به گزارش خودروتک، شرکت کیا موتورز یکی از قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کره‌ای، در سال ۱۹۴۴ با تولید دوچرخه شروع به کار کرد. بعد از آن در سال ۱۹۵۲، این شرکت نام خود را از «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر نام داد و شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سواری نمود.

کیا سورنتو (kia sorento)

در سال ۲۰۰۳ شرکت خودروساز کره‌ای کیا، شاسی‌بلند سورنتو را به بازار معرفی کرد. درواقع نسل اول سورنتو، اولین و آخرین نسل از سورنتو شاسی‌بلند بود که در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ دو فیس‌لیفت دریافت نمود. نکته مهم طراحی داخلی آن، استفاده از پارچه و چرم باکیفیت است. در مرکز داشبورد این خودرو یک صفحه‌نمایش لمسی تعبیه کرده که در اطراف آن کلیدهای مختلفی مشاهده می‌شود. سورنتو یک خودرو 7 نفره است که دو صندلی در ردیف سوم، پشت صندلی‌های ردیف دوم قرارگرفته که در حالت معمولی قسمتی از صندوق‌عقب هستند.

کیا سورنتو ازلحاظ امکانات و تجهیزات همچون سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, HAC و VSM، سنسور برخورد از عقب، ورود و استارت بدون کلید، سیستم کمکی پارک هوشمند، سیستم هشدار نقاط کور، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و سردکن به‌صورت سفارشی، سیستم صوتی با باندهای Infinity، صندلی‌های تاشو عقب، کروز کنترل و دوربین 360 درجه را در اختیار طرفدارانش قرار داده است.

کیا اپتیما (kia optima)

کیا اپتیما

می‌توان گفت طراحی این مدل از خودروهای کیا اپتیما از سال 2011 شروع شد. موتور این خودرو 4 سیلندر و 16 سوپاپ و حجم موتور 2359 سی‌سی بوده که حداکثر قدرت موتور آن 177 اسب بخار می‌باشد. چراغ‌های کشیده و تمام LED و خطوطی که در بدنه این خودرو مشاهده می‌کنید زیبایی وصف‌نشدنی را به خودرو اهدا کرده است و به همین علت اپتیما را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خودروهای کیا نموده است. خودرو اپتیما در هنگام ورودش به بازار موفقیت چندانی حاصل نکرد اما با گذشت زمان طراحی آن همانند طراحی سراتو تغییر یافت و درنتیجه از آن طراحی خارج شد.

کیا اسپورتیج (kia sportage)

کیا اسپورتج

در حقیقت شرکت کیا برای طراحی اسپورتیج خود از GTline استفاده کرده است. از جالب‌ترین تغییرات کیا اسپورتیج تغییر چهره جلو ماشین به سبکی است که به دماغه ببری معروف شد. در مورد طراحی چراغ‌های عقب می‌توان به یک تکه و باریک بودن آن توجه نمود. در زیر بدنه کیا اسپورتیج هم تغییراتی ایجادشده تا از سوی موسسه ایمنی NHTSA 5 بتواند بالاترین امتیاز را به خود اختصاص دهد.

اگر بخواهیم به داخل خودرو کیا اسپورتیج توجه نماییم، خواهیم فهمید که درست مانند دیگر ماشین‌های کیا به‌خصوص اپتیما ساخته‌شده؛ اما نگران نباشید، کیفیت برتر و طراحی زیباتر و بهتر این ماشین نه تنها باعث پیشی گرفتن از سایر ماشین‌های کیا شده بلکه تأثیر مثبت برای مخاطبین خود نیز می‌گذارد. از دیگر تجهیزات این خودرو باز شدن اتوماتیک قفل درب‌ها در هنگام تصادف می‌باشد.

کیا کادنزا (kia cadenza)

کیا کادنزا

خودروهای کیا کادنزا به علت بدنه بسیار زیبایی که دارند جز پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی هستند. این خودرو با ظاهری ساده اما کاملاً گیرا و چشم‌گیر، طیفی از مشتریان خودرو را به خود جلب کرده. از تجهیزات و امکانات رفاهی خودروی کیا کادنزا می‌توان به فضای کابین و صندوق عقب جادار، خدمات پس از فروش عالی اشاره کرد. خودروی کادنزا با زبان طراحی معروف و استایل اتوکشیده‌ی که دارد، آن را هم‌رده‌ی ماشین‌های اروپایی قرار می‌دهد.

نکته مهم خودرو کادنزا این است که کابین جادار و فضای پا و سر راحتی که دارد، احساس آرامش بیشتری به سرنشینان عقب خود می‌دهد. کادنزا با اتکا به قوای فنی که دارد، می‌تواند صفرتا 100 کیلومتر بر ساعت را در 7.2 ثانیه طی نماید و تا سقف 230 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. کشش و شتاب گیری خودرو کادنزا از پیشرانه بسیار خوب و رضایت‌بخش برخوردار بوده و گیربکس آن نیز هماهنگی قابل قبولی با پیشرانه دارد.

کیا سراتو (kia cerato)

گفتنی است تلاش‌های کیا موتورز برای حضور در عرصه رقابت بین خودروهای کوچک خانوادگی در سال 2003 با تولد کیا سراتو منطبق شد. پس از تولید اولین نسل از سراتو، اسم آن به فورته تغییر یافت ولی در بعضی از کشورها مانند ایران با همان نام سراتو شناخته می‌شود. با همت اطلس خودرو تمامی نسل‌های سراتو در ایران حضور پیداکرده و تا حدی توانسته اند‌ توجه ایرانیان را تا جای ممکن به خود جلب کند. این خودروی پیشرفته باقدرتی مناسب و فضای کافی برای یک خانواده کم‌جمعیت ایرانی متناسب است.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها