کد خبر : 7860

همکاری ب ام و نورث فیس

همکاری ب ام و نورث فیس

همین چند روز پیش بود که «نورث فیس» (The North Face) با رونمایی پارچه‌ای ضدآب و قابل‌تنفس در نمایشگاه CES 2019 نظر فعالان حوزه فناوری را به خود جلب کرد. پارچه‌ای مفهومی به نام «فیوچرلایت» (FUTURELIGHT)‌ که از دل همکاری با بخش طراحی ب ام و متولد شده است.

به گزارش خودروتک، برند معروف نورث‌فیس با همکاری ب ام و یک کمپر مفهومی طراحی و در نمایشگاه CES 2019 به نمایش درآمده است.

علاوه‌براین نورث فیس پا را فراتر گذاشت و با همکاری ب ام و، طرح یک کمپر مفهومی را با استفاده از این پارچه طراحی و به نمایش گذاشته است. نورث‌فیس برندی شناخته شده درزمینه پوشاک زمستانی است.

بدنه بیرونی کمپر از پارچه فیوچرلایت استفاده می‌کند. پارچه‌ای که با فناوری نانو ریسی ساخته شده است. این به‌اصطلاح «پارچه نانو» با بهره‌گیری از شکاف‌های نانومتری برای ساخت یک ماده قابل‌تنفس و البته ضد آب بهره می‌برد. این ضخامت در حدی است که اجازه عبور مولکول‌های آب را نمی‌دهد ولی هوا می‌تواند از آن عبور کند.

ب ام و برای ساخت بدنه کمپر این پارچه را روی گنبدی با شکل ژئودزیک کشیده است.

اطلاعیه رسمی «ب‌ ام‌ و» و «نورث‌ فیس» جزئیات بیشتری در مورد پارچه فیوچرلایت به ما نمی‌دهد ولی رندر واقعیت افزوده آن جزئیاتی در اختیار ما می‌گذارد. قاب پایینی احتمالاً از جنس فیبر کربن باشد و گویا این کمپر جای استراحت کافی برای دو نفر را دارد.

براساس طرح کلی دو نفر برای جابه‌جایی و حرکت دادن این کمپر کافی است. این‌که این کمپر عایق حرارتی داشته باشد یا خیر مشخص نیست.

ب ام و قصد ندارد کمپر مفهومی را تولید کند. بااین‌حال، نورث‌فیس می‌خواهد با استفاده از پارچه فیوچرلایت، سبد لباس‌های پاییزه خود را برای سال 2019 عرضه کند.

دلیل همکاری ب‌ ام و با یک برند البسه

ب ام در سال 2008 کانسپتی به نام «جینا» معرفی کرد که بدنه آن از جنس پارچه بود. بر اساس اعلام بیانیه رسمی شرکت، کمپر مفهومی نیز با الهام از این طرح ساخته شده است.

ب ام و همان‌طور که در معرفی جینا عنوان کرد معتقد است پارچه منحصر به پوشاک نیست و وقتی پارچه‌ای با این سطح از فناوری ساخته می‌شود توجه شرکت را به خود جلب خواهد کرد. به همین دلیل است که پارچه فوق‌العاده پیشرفته نورث‌فیس برای بخش طراحی ب ام و جذاب است.

فناوری انقلابی نانو ریسی، به طراحان نورث فیس امکان داده برای اولین هوا را در غشای پارچه بارگذاری کنند. در این پروسه حفره‌هایی در اندازه نانو ایجاد شده است که امکان نفوذپذیری هوا را در عین ضد‌آب بودن به پارچه می‌دهد.

نسخه ساخته شده از این کمپر وجود ندارد و «دیزاین‌ورکز» که زیرمجموعه ب ام است این کمپر مفهومی را با استفاده از فناوری واقعیت افزوده به نمایش گذاشت. بخش دیزاین‌ورکز یک شرکت مشاوره بین‌المللی زیرمجموعه ب‌ ام است که برای کشف همکاری‌های مستعد با خودروساز آلمانی فعالیت می‌کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها