کد خبر : 7734

همکاری مرسدس بنز و انویدیا برای ساخت خودروی هوشمند

همکاری مرسدس بنز و انویدیا برای ساخت خودروی هوشمند

شرکت‌های انویدیا و مرسدس بنز قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، معماری هوش مصنوعی را به خودروها وارد کنند.

به گزارش خودروتک، کمپانی انویدیا در خلال رویداد جهانی CES 2019 به این موضع اشاره کرد که قصد دارد تا معماری هوش مصنوعی را برای ماشین‌های تولید شده توسط مرسدس بنز آماده کند.

مرسدس و انویدیا قصد دارند تا با توسعه یک سیستم واحد با امکانات فوق‌العاده، رانندگی خودکار وسایل نقلیه را وارد فاز جدیدی کرده و آن را از کنترل پنجره، قفل درب، استارت زدن یا ترمز کردن فراتر ببرند. در حال حاضر چنین کاری توسط یک پردازنده کوچک که با نام ECU شناخته می‌شود، انجام می‌گردد.

فناوری Nvidia Drive به عنوان فرمانده خودرو مشغول به کار خواهد شد و کلیه عملیات پردازشی، مصرف سوخت و سایر موارد را یک تنه در اختیار می‌گیرد. تمامی این اتفاقات به وسیله هوش مصنوعی صورت می‌پذیرد.

اضافه شدن چنین قابلیتی به خودروها باعث می‌شود تا هنگام ارائه آپدیت نرم‌افزاری، نصب آنها به آسان‌ترین شکل ممکن انجام شود و شخص صاحب خودرو، زحمت زیادی را متقبل نشود.

این ابرکامپیوتر باعث می‌شود تا خودروهای مرسدس بنز قادر باشند کلیه عملیات مرتبط با هوش مصنوعی مانند رانندگی خودکار یا سایر قابلیت‌های شگفت‌انگیز که در آینده به وسایل نقلیه اضافه می‌شود را به بهترین شکل انجام دهند.

در همایش CES سال گذشته، همکاری انویدیا و مرسدس بنز سبب شد تا کابین راننده به ویژگی‌های مختلفی مجهز شود که به هوش مصنوعی مرتبط می‌شد. این فناوری حالا در هفت مدل از خودروهای تولید شده توسط Mercedes Benz دیده می‌شود و 9 مدل جدید دیگر نیز در سال 2019 روانه بازار می‌شود.

در نهایت بد نیست بدانید که شرکت‌های Nvidia، مرسدس بنز و Bosch در حال تعامل هستند تا اولین تاکسی روباتیک را در نیمه دوم سال جاری (2019) وارد خیابان‌های شهر سن خوزه کنند.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها