کد خبر : 7291

مرسدس بنز با این محصولاتش دلبری می کند + تصاویر

مرسدس بنز با این محصولاتش دلبری می کند + تصاویر

مرسدس بنز سالانه خودروهای زیادی تولید می‌کند. در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین خودروهای این برند آلمانی می‌پردازیم.

به گزارش خودروتک، مرسدس بنز یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های سازنده خودرو در سراسر جهان محسوب می‌شود. این کمپانی سالانه محصولات زیادی را روانه بازار می‌کند. تمام محصولات این برند آلمانی لوکس بودن را به خریدار خود القا می‌کند. مرسدس بنز برای بسیاری از خودروهای تولیدی خود از موتورهای 8 و 12 سیلندر استفاده کرده است. این برند خودروها را در تریم‌های مختلف به فروش می‌رساند.

در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین خودروهای تولیدی این برند آلمانی می‌پردازیم. لازم به ذکر است؛ تمام خودروهای موجود در این لیست در نسخه نهایی توسط مرسدس بنز به تولید نرسیده‌اند. برای مثال خودروهای تیون شده توسط برند برابوس و یا کارلسون نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

 

برابوس G700 6x6

 
این خودرو یک هیولا محسوب می‌شود. در حالی که نسخه استاندارد خودروی مرسدس - ای‌ام‌جی G63 6x6 یک محصول نظامی است که از 6 چرخ بهره می‌برد، برابوس تغییرات گسترده‌ای را در آن اعمال کرده و آن را با نام جدیدی در اختیار خریداران قرار داده است. این خودرو در نمونه استاندارد دارای حالت‌های مختلف قفل دیفرانسیل است. در این خودرو از یک موتور 8 سیلندر با حجم 5.5 لیتر استفاده شده که همراه با توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 536 اسب بخار قدرت است.

شرکت برابوس تغییرات زیادی را در موتور این خودرو اعمال کرده است. موتور مورد استفاده در خودروی برابوس G700 6x6 قدرتی برابر با 700 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور قدرتمند می‌تواند سرعت این خودروی 4 تنی را در مدت زمان 7.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این قدرت بالا و شتاب بسیار مناسب باعث نشده قابلیت‌های این خودرو در مسیرهای خارج از جاده تغییری پیدا کند و همچنان با یک خودروی جذاب روبه‌رو هستیم.

 

مرسدس - ای‌ام‌جی وان

 
این خودرو برای رقابت با هایپرکار استون مارتین والکری توسعه یافته است و از فناوری‌های مربوط به خودروهای فرمول 1 بهره می‌برد. در این خودرو از موتور هیبریدی استفاده شده است که نمونه جاده‌ای موتور W07 مورد استفاده در خودروهای فرمول 1 است. این موتور 6 سیلندر توربوشارژ دارای حجمی برابر با 1.6 لیتر است. انتظار می‌رود قدرت تولیدی این موتور به همراه سیستم هیبریدی به 1231 اسب بخار برسد و این قدرت به تمام چرخ‌های این هایپرکار منتقل شود.

مرسدس بنز قصد دارد 275 نمونه از این خودرو را به تولید برساند. هایپرکار مرسدس - ای‌ام‌جی وان در فاصله سال‌های 2020 تا 2021 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. تمام نمونه‌های این خودرو در حال حاضر به فروش رسیده‌اند. هر یک از نمونه‌های این محصول با قیمت 2.72 در اختیار خریداران قرار گرفته است. این خودرو را باید جذاب‌ترین خودروی مرسدس بنز دانست که تمام پروژه توسعه آن توسط این شرکت انجام شده است.

 

مرسدس - ای‌ام‌جی GT R Pro

 
خودروی مرسدس - ای‌ام‌جی GT به عنوان رقیب خودروی پورشه 911 توسعه یافته است. این خودرو در یک نسخه مخصوص نیز به تولید رسیده که مرسدس - ای‌ام‌جی GT R Pro نام دارد. این خودرو از موتور 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر بهره می‌برد که همراه با توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 577 اسب بخار قدرت است. این خودرو به علت تغییرات در بدنه خود، شاهد بهبود آیرودینامیک و فرمان‌پذیری است.

این موارد باعث شده این خودرو به رکورد مناسبی در پیست نوربرگ رینگ دست پیدا کند. این خودرو در مقایسه با مرسدس - ای‌ام‌جی GT R، پیست نوربرگ را به میزان 7 ثانیه زودتر تمام می‌کند. این خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد خود وزن کمتری دارد و همچنین از سیستم تعلیق سفت‌تری بهره می‌برد.

 

مرسدس بنز SLS AMG Black Series

 
تا قبل از معرفی خودروی AMG GT، خودروی SLS AMG به عنوان قدرتمندترین خودروی سوپر جی‌تی این برند آلمانی شناخته می‌شد. این خودرو در سری بلک خود قدرت بسیار بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو با حجم 6.2 لیتر قادر به تولید 622 اسب بخار قدرت است. در بخش پشتی این خودرو بال ثابت قرار گرفته و در مقایسه با نمونه استاندارد وزن کمتری دارد و از سیستم تعلیق بهبودیافته بهره می‌برد.

سرعت این خودرو در مدت زمان 3.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 315 کیلومتر بر ساعت است. در حالی که این خودرو در مقایسه با AMG GT R وزن بیشتری دارد و همچنین یک محصول قدیمی‌تر است، همچنان عملکرد بی‌نظیری از خود نشان می‌دهد. در ایالات متحده آمریکا تنها 132 نمونه از این خودرو به فروش رسیده است که آن را تبدیل به یک محصول کمیاب می‌کند.

 

برابوس راکت 900

 

خودروهای کلاس S مرسدس بنز یکی از قدیمی‌ترین خودروهای این برند آلمانی محسوب می‌شود که بسیار لوکس است. این خودرو اگرچه یک محصول لوکس است؛ با این حال مدل‌های AMG آن قدرت بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اگر خریدار خواهان تصاحب یک خودروی لوکس و قدرتمند باشد، می‌تواند برابوس راکت 900 را خریداری کند. این خودرو بر اساس مرسدس – میباخ S650 توسعه یافته است.

نمونه استاندارد این خودرو به یک موتور 12 سیلندر با حجم 6.0 لیتر و توربوشارژر دوقلو مجهز شده است. برابوس در خودروی خود حجم این موتور را افزایش داده و از توربوشارژهای جدیدی در آن استفاده کرده است. این تغییرات باعث شده قدرت تولیدی موتور از 530 اسب بخار به 888 اسب بخار افزایش پیدا کند! این خودرو یک محصول لوکس ولی بسیار قدرتمند و سریع است.

 

مرسدس بنز CLK GTR

 

 

مرسدس بنز به صورت رسمی در سال 1999 شرکت AMG را خریداری کرد. این برند قبل از خریداری ای‌ام‌جی، برای توسعه خودروی مسابقه‌ای CLK GTR با این شرکت همکاری داشت. این خودرو برای رقابت با مک‌لارن F1 GTR توسعه یافته بود؛ با این حال در زمان تولید خود نتوانست به خوبی تمام قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد. در سال 1999 مسابقات کلاس FIA GT1 از میان برداشته شد و مرسدس بنز طبق وعده‌ای که در گذشته داده بود، 26 نمونه آن را که امکان رانندگی با آن در جاده وجود داشت، به تولید رساند.

از میان 26 نمونه تولیدی، 6 نسخه آن به صورت رودستر به فروش رسیدند. این خودروی موتور وسط دارای یک موتور 12 سیلندر با حجم 6.9 لیتر است که قدرتی برابر با 612 اسب بخار و گشتاوری برابر با 775 نیوتون متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. در این خودرو از بدنه فیبر کربنی و جعبه دنده 6 سرعته استفاده شده است. این خودرو را می‌توان نسل قبلی مرسدس - ای‌ام‌جی پروژه وان دانست.

 

ویژن مرسدس - میباخ 6 کابریولت

 

 

در گذشته خودروهای لوکس ابعاد بسیار بزرگی داشتند. مرسدس بنز به یاد آن روزها تصمیم گرفت از یک خودروی مفهومی غول پیکر رونمایی کند. ویژن مرسدس - میباخ 6 کابریولت یک خودروی بسیار لوکس بوده که از طراحی کاملا جذابی بهره می‌برد. نحوه طراحی این خودرو به گونه‌ای بوده که حس یک خودروی لوکس قدیمی را به بیننده القا می‌کند.

ویژن مرسدس - میباخ 6 کابریولت به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو دارای موتورهای برقی با امکان تولید 740 اسب بخار قدرت است که میزان برد آن به بیش از 320 کیلومتر می‌رسد. به نظر نمی‌رسد نمونه تجاری این خودرو به تولید برسد؛ با این حال ویژن مرسدس - میباخ 6 کابریولت این موضوع را به افراد گوشزد می کند که مرسدس بنز یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس در جهان است.

 

هامان GLE 63 S کوپه

 
 

شرکت آلمانی هامان بر اساس مرسدس - ای‌ام‌جی GLE 63 S یک خودروی بی‌نظیر تولید کرده است. این خودرو به موتور 8 سیلندر با حجم 5.5 لیتر مجهز شده که توسط توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 680 اسب بخار قدرت و 900 نیوتون متر گشتاور است. این قدرت و گشتاور تولیدی در مقایسه با نمونه استاندارد به ترتیب 95 اسب بخار و 140 نیوتون متر بیشتر است. شرکت هامان علاوه بر تقویت موتور، در ظاهر این خودروی شاسی بلند نیز تغییراتی اعمال کرده است.

این خودرو از المان‌های جدیدی برای بدنه بهره می‌برد، دارای کاپوت فیبر کربنی است و به خروجی‌های اگزوز جدیدی مجهز شده است. هامان GLE 63 S کوپه دارای طراحی ظاهری بسیار جذابی است. این موتور قدرتمند و تغییرات ایجاد شده در بدنه باعث می‌شود حداکثر سرعت این خودرو به 300 کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک خودروی شاسی بلند کاملا قابل قبول است.

 

کارلسون CC63S

 
 

شرکت کارلسون سال آینده 30 ساله می‌شود. این برند تخصص ویژه‌ای در بهینه‌سازی خودروهای تولیدی مرسدس بنز دارد. یکی از محصولات این شرکت، کارلسون CC63S است که علاوه بر ظاهر جذاب‌تر، از موتور قدرتمندتری در مقایسه با نمونه استاندارد بهره می‌برد. این خودرو دارای کیت بدنه فیبر کربنی است که باعث ظاهر جذاب این خودرو شده است. این خودرو نمونه تقویت شده مرسدس - ای‌ام‌جی C63 S محسوب می‌شود.

در بخش موتور شاهد بهینه‌سازی زیادی از سوی شرکت کارلسون هستیم. موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری این خودرو به همراه توربوشارژر دوقلو به صورت استاندارد قادر به تولید 500 اسب بخار قدرت است؛ با این حال شرکت کارلسون موفق شده قدرت تولیدی آن را به 625 اسب بخار افزایش دهد. این خودرو برخلاف AMG E63 S که دارای سیستم چهار چرخ محرک است، به صورت محور عقب باقی مانده است. سرعت این خودروی زیبا و قدرتمند در مدت زمان 3.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

مرسدس بنز SL73 AMG

 
به عنوان آخرین خودروی این لیست، به سراغ یکی از قدیمی‌ترین و کمیاب‌ترین خودروهای تولیدی AMG می‌رویم. در این خودرو در 85 نمونه در سال‌های 1997 تا 2001 به تولید رسیده است. این خودرو از یک موتور غول پیکر 12 سیلندر با حجم 7.3 لیتر استفاده شده است. این موتور قادر به تولید 518 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور است. سرعت این خودرو در مدت زمان 4.8 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 300 کیلومتر بر ساعت است. لازم به ذکر است؛ این اعداد در زمان معرفی این خودرو استثنایی بودند.

در حالی که این خودرو توسط دو شرکت مرسدس بنز و AMG به تولید می‌رسید، خریداران ابتدا باید خودروی SL600 را تصاحب می‌کردند و سپس آن را تحویل شرکت AMG برای انجام بهینه‌سازی می‌دادند. موتور بهبودیافته این خودرو برای چندین سال در صنعت خودرو حضور داشت و به عنوان یکی از نمونه‌های اولیه موتور پاگانی زوندا نیز شناخته می‌شود.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها