کد خبر : 6902

خودروهای برقی عجیبی که شاید تولید شوند

خودروهای برقی عجیبی که شاید تولید شوند

خودروهای تمام الکتریکی مفهومی زیادی تا به امروز معرفی شده‌اند. در این مطلب به معرفی محصولاتی می‌پردازیم که امکان تولید آن‌‌ها در آینده وجود دارد.

به گزارش خودروتک، چند دهه پیش برخی شرکت‌های فعال در حوزه خودرو، ایده تولید محصولات تمام الکتریکی را مطرح کردند. این موضوع در ابتدا به عنوان یک ایده باقی ماند ولی در سال‌های اخیر، شاهد تولید خودروهای تمام برقی و ورود آن‌ها به بازار هستیم. در حال حاضر شرکت تسلا در این بخش از بازار حکمرانی می‌کند. سال آینده شرکت‌های بیشتری محصولات خود را روانه بازار می‌کنند که در این میان می‌توان به مرسدس بنز و فولکس واگن اشاره کرد.

افزایش دمای زمین و آلودگی‌های زیست محیطی باعث شده شرکت‌ها بیش از پیش در زمینه تولید خودروهای تمام برقی سرمایه‌گذاری کنند. لازم به ذکر است؛ برخی افراد با خودروهای تمام الکتریکی مخالفت می‌کنند. در این میان برخی رانندگان علاقه‌ای به رانندگی با این محصولات ندارند چرا که خودروهای الکتریکی هیجان یک محصول بنزینی و یا دیزلی را به آن‌ها منتقل نمی‌کند.

در این میان برخی شرکت‌ها به دنبال توسعه خودروهای قدرتمند و جذاب برای جلب این دسته از رانندگان هستند. در ادامه این مطلب به معرفی 6 خودروی مفهومی تمام الکتریکی می‌پردازیم که امکان تولید آن‌ها در آینده وجود دارد. امکان تولید این خودروها در زمان معرفی بسیار کم بود؛ با این حال با توجه به پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر و همچنین افزایش تقاضا برای خرید خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی، احتمال تولید این محصولات وجود دارد.

 

خودروی رولز رویس Vision Next 100

 

این خودروی مفهومی در سال 2016 از سوی این شرکت انگلیسی معرفی شد و تعجب بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو را در پی داشت. خودروی رولز رویس Vision Next 100 به جای استفاده از موتور 12 سیلندر قدرتمند این برند، به دو موتور الکتریکی مجهز شده است. این دو موتور در مجموع قدرتی برابر با 671 اسب بخار تولید می‌کنند.

این خودروی مفهومی دارای سیستم رانندگی خودکار (خودروی خودران) است و حتی رولز رویس برای آن فرمان در نظر نگرفته است! از آن‌جایی‌که سرنشینان نگرانی در رابطه با رانندگی با این خودرو ندارند، به یک فضای کاملا لوکس و امکانات بی‌نظیر دسترسی پیدا می‌کنند.

تمام تجهیزات حاضر در کابین این خودرو دست‌ساز بوده و برای تولید آن‌ها از چوب و ابریشم استفاده شده است. داشبورد این خودرو از یک پنل OLED شفاف یکپارچه بهره می‌برد. در طراحی خارجی این خودرو از چراغ‌های LED استفاده شده است. در حالی‌ که این طراحی در گذشته بسیار فضایی محسوب می‌شد، امکان تولید آن در سال‌های نه چندان دور وجود دارد.

 

خودروی رنو Trezor

 

در حال حاضر رنو در خاک ایالات متحده آمریکا فعالیت ندارد؛ با این حال احتمال تغییر آن در آینده وجود دارد. شرکت‌های رنو، نیسان و میتسوبیشی یک اتحادیه را تشکیل داده‌اند که دو بخش از آن در ایالات متحده آمریکا فعالیت دارند و توانسته‌اند سهم بالایی را از بازار این کشور تصاحب کنند.

احتمال ورود رنو به بازار ایالات متحده آمریکا وجود دارد و خودروی رنو Trezor می‌تواند یکی از این محصولات باشد. این خودرو مفهومی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پاریس در سال 2016 در معرض دید عموم قرار گرفت. این محصول فرانسوی تمام الکتریکی، دارای سقف و کاپوت یک تکه است که آن را از دیگر محصولات بازار متمایز می‌کند. این خودرو دارای موتور برقی در بخش جلویی خود است.

موتور برقی مورد استفاده در این خودرو قادر به تولید 350 اسب بخار قدرت است. سرعت این خودرو در مدت زمان 4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند تا مسافتی برابر با 201 کیلومتر راننده را همراهی کند که در مقایسه با محصولات رقیب بسیار کمتر است. در حال حاضر برد خودروهای برقی به بیش از 500 کیلومتر نیز می‌رسد. احتمال تولید این خودرو در آینده توسط شرکت رنو وجود دارد.

 

خودروی Faraday Future FF ZERO1

 

بسیاری از افراد علاقه‌مند به صنعت خودرو، شرکت Faraday Future را نمی‌شناسند. این استارتاپ تولیدکننده خودروهای برقی در لس آنجلس فعالیت دارد و در سال 2016 اولین هایپرکار برقی مفهومی خود را معرفی کرد. این خودروی تک سرنشینه FF ZERO1 نام دارد. این خودرو از موتور 1000 اسب بخاری بهره می‌برد که شتابی برابر با 3 ثانیه را برای آن به همراه دارد.

حداکثر سرعت این خودروی تمام الکتریکی به بیش از 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو از فناوری‌های خودران پشتیبانی می‌کند. این خودرو دارای سقف کاملا شیشه‌ای است که این موضوع می‌تواند برای راننده آن خطرناک باشد، چرا که در زمان تصادف امکان مرگ او را افزایش می‌دهد. شرکت Faraday Future برای این مشکل راه‌حلی را در نظر گرفته است.

در کابین این خودرو کلاه ایمنی قرار گرفته شده تا راننده در هنگام رانندگی از آن استفاده کند. این خودرو از سیستم پشتیبانی از سر و گردن مانند خودروهای مسابقه‌ای بهره می‌برد. برای کلاه ایمنی این خودرو ورودی‌های آب و اکسیژن در نظر گرفته شده است! هر یک از چرخ‌های این خودرو دارای یک موتور برقی است. در حال حاضر شرکت Faraday Future با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، شاید روزی این کمپانی با پشت سر گذاشتن این مشکلات بتواند خودروی تمام برقی خود را به صورت محدود تولید کند.

 

خودروی تویوتا Concept-i

 

در حال حاضر خودروهای برقی با طراحی عادی به بازار عرضه شده‌اند؛ با این حال تویوتا به دنبال طراحی یک محصول عجیب، پیچیده و پیشرفته بود. نتیجه این تفکر، خودروی مفهومی Concept-i است که در سال 2017 در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودروی مفهومی و متفاوت از هوش مصنوعی بهره می‌برد. این هوش مصنوعی قادر به یادگیری سبک رانندگی راننده خود است. تویوتا هوش مصنوعی این محصول را Yui نامیده است.

این خودرو از طراحی داخلی بسیار مدرنی بهره می‌برد. هوش مصنوعی مورد استفاده در تویوتا Concept-i قادر به برقراری ارتباط با راننده است که برای مثال می‌توان به راهنمایی کردن وی اشاره کرد. تویوتا در زمان معرفی این خودرو، آینده بسیار دور را مدنظر خود قرار داده بود؛ با این حال هوش مصنوعی در سال اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است.

هم اکنون نمی‌توان منتظر ورود این خودرو به بازار بود چرا که هوش مصنوعی برای استفاده در خودروها بهینه‌سازی نشده‌اند و شرکت‌ها آن را برای این بخش از بازار توسعه نداده‌اند. این احتمال وجود دارد که در اواخر دهه آینده میلادی، برای مثال سال 2028 با این خودرو از نزدیک ملاقات کنیم و شاهد فروش آن باشیم.

 

خودروی شورلت FNR

 

به نظر شما FNR مخفف چه عبارتی است؟ شورلت از FNR برای عبارت Find New Roads استفاده کرده است. این عبارت هم‌اکنون به عنوان یک برند برای خودروهای مفهومی این شرکت آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودروی خودران تمام الکتریکی در سال 2015 به صورت رسمی در معرض دید عموم قرار گرفت. شاید جالب باشد بدانید این خودرو در بخش چین شرکت شورلت توسعه یافته است.

این خودرو برای قدرتنمایی شورولت توسعه یافته بود. در حقیقت شورلت قصد داشت به شرکت‌های خودروسازی این موضوع را گوشزد کند که برندهای آمریکایی نیز قادر به استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در محصولات خود هستند. این خودرو دارای طراحی شبیه به یک کپسول بوده و از چراغ‌های لیزری بهره می‌برد.

همانطور که در قبل ذکر شد، این خودرو به صورت خودران طراحی شده است. در همین راستا صندلی راننده دارای قابلیت چرخش 180 درجه است. راننده می‌تواند با چرخاندن صندلی خود، با سرنشینان عقب ارتباط برقرار کند. راننده می‌تواند با خاموش کردن فناوری‌های مربوط به سیستم خودران، کنترل این خودرو را شخصا بر عهده بگیرد.

 

خودروی فولکس واگن Sedric

 

فولکس واگن در زمانی که درگیر فاجعه دیزل گیت بود، تصمیم به معرفی یک خودروی تمام برقی مفهومی گرفت. خودروی مفهومی فولکس واگن Sedric به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه فولکس واگن و یا در حقیقت گروه فولکس واگن توسعه پیدا کرده است.

این محصول که به صورت خودران طراحی شده، فاقد فرمان است. باتری‌های مورد استفاده در این خودروی تمام الکتریکی در کف خودرو تعبیه شده‌اند تا سرنشینان کمبودی را در فضای کابین تجربه نکنند. این خودرو از یک نمایشگر OLED بسیار بزرگ بهره می‌برد و فولکس واگن به جای شیشه جلو، از یک نمایشگر واقعیت افزوده استفاده کرده است.

سرنشینان می‌توانند در این خودرو به اطلاعاتی مانند مقصد، زمان باقی مانده تا رسیدن به آن و همچنین ترافیک مسیر پیش رو دسترسی داشته باشند. فضای بار این خودرو به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان است. با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم فولکس واگن در بخش خودروهای تمام برقی، احتمال توسعه این خودرو در دهه آینده میلادی و استفاده از آن در بسیاری از شهرها وجود دارد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها