کد خبر : 5755

اگر بهتر از این آفرودها می شناسید، بگویید + تصاویر

اگر بهتر از این آفرودها می شناسید، بگویید + تصاویر

توانایی‌های خودروهای آفرود بیش از اتومبیل‌های عادی است و در وضعیت‌های دشواری همچون پس از جنگ جهانی اتمی روی آن‌ها می‌توان حساب بازکرد.

به گزارش خودروتک، تاکنون پیش آمده به این فکر کنید جنگ بزرگ آخرالزمانی رخ دهد و حیات در زمین تهدید شود؟ البته، هیچ‌کس دوست ندارد چنین چیزی اتفاق بیفتد و حتی جنگ بزرگ آخرالزمانی برای بسیاری شوخی به‌حساب می‌آید. گذشته از این صحبت‌ها، بد نیست همیشه برای وضعیت سخت آماده بود و این دقیقا چیزی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

درادامه، پانزده خودروی پیکاپ و اس‌یووی (SUV) را معرفی می‌کنیم که برخی از آن‌ها از استانداردهای خودروهای نظامی برخوردارند و برخی دیگر نیز بیش از چهار چرخ و دو محور دارند. البته باید تأکید کنیم این مقاله جنبه‌ی سرگرمی دارد و درواقع، بیشترِ خودروهای این فهرست فقط برای نمایش و بدون عملکرد واقعی و ثابت شده هستند.

Avtoros Shaman 8×8

Avtoros Shaman 8x8

خودروهای 4×4 درمقایسه‌با آوتوروس Shaman 8×8 مانند اسباب‌بازی هستند. شامان 8×8 با وجود ظاهر خشن و ابعاد بزرگش، در بخش فنی خودروی خیلی قدرتمندی نیست و پیشرانه‌ی دیزلی توربوشارژردار آن فقط ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

شامان با این طراحی و چیدمان محورهای 8×8 درزمینه‌ی آیرودینامیک نیز حرفی برای گفتن ندارد و در صد کیلومتر بیش از بیست لیتر سوخت مصرف می‌کند. با وجود چنین ایراداتی، توانایی‌های این خودرو بسیار زیاد است و می‌تواند در مسیرهای سخت و حتی رودخانه‌ها به‌سادگی عبور کند. مخزن سوخت شامان 8×8 می‌تواند ۲۷۰ لیتر سوخت را ذخیره کند و با یک باک ۱۳۴۲ کیلومتر را می‌تواند طی کند.

لندروور Cuthberston مدل ۱۹۵۸

1958 Land Rover Cuthbertson

لندروور دیفندر خودرویی بسیار توانا و قابل در مسیرهای خارج جاده‌ای است و کمتر خودرویی می‌تواند با آن رقابت کند. حال تصور کنید دیفندر به‌جای چرخ و لاستیک‌های عادی به شنی‌هایی همانند تانک هم مجهز شود، دیگر چه چیزی می‌تواند جلودار دیفندر باشد؟

لندروور دیفندر کاتبرستون دقیقا این مشخصات را دارد؛ اما نباید تصور کنید سرعت آن نیز همانند قابلیت‌های آفرود آن زیاد است؛ چون حداکثر می‌تواند به سرعت ۳۲ کیلومتربر‌ساعت برسد. لندروور دیفندر را کاتبرستون ابتدا در دهه‌ی ۱۹۵۰ معرفی کرده بود.

GPV کلنل 8×8

GPV Colonel 8x8

خودروی GPV Colonel 8×8 آفرودی تمام‌عیار با قابلیت عبور از صخره‌ها و رودخانه‌ها است. کلنل 8×8 آن‌قدر قدرت دارد تا از روی خودرو ون رد شود و می‌تواند دیواری با ضخامت سی سانتی‌متر را به‌راحتی خراب کند. درانتها نیز جالب است بدانید کلنل 8×8 با وجود این ابعاد و توانایی‌ها، اما خودرویی مجاز برای حرکت و استفاده در خیابان است و هیچ منعی برای تردد آن وجود ندارد.

برابوس 850 Buscemi Edition

Brabus 850 Buscemi Edition

برابوس این محصول را براساس نسل قبلی مرسدس بنز G63 AMG ساخته و آن را با قیمت گزاف ۴۶۴هزار دلار به بازار عرضه کرد. بخش‌هایی از این شاسی‌بلند لوکس را طراح مشهور اهل کالیفرنیا، جان باسمی، طراحی کرده است. برابوس در سینه‌ی G63 پیشرانه‌ی V8 تقویت‌شده‌ی بنزینی با حجم شش لیتر قرار داده که ۸۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود چنین قدرت زیادی، حداکثر سرعت جی کلاس برابوس خیلی زیاد نیست و می‌تواند حداکثر به سرعت ۲۶۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

Inkas Sentry MPV

Inkas Sentry MPV

خودروی اینکاس سِنتری MPV ظاهری بسیار شبیه به محصولات نظامی دارد. این خودرو با طول ۵.۷ متر، چهار تا شش سرنشین را بسته به چیدمان داخلی می‌تواند حمل کند و باتوجه‌به برخورداری از استاندارد حفاظتی امنیتی BR7 می‌تواند به‌خوبی از سرنشینان خود محافظت کند. نیروی پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۶.۷لیتری این خودرو ۳۹۵ اسب‌بخار و گشتاورش ۱۰۸۵ نیوتون‌متر است. این نیرو و گشتاور در انتها با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند. ارتفاع از سطح زمین سِنتری MPV نیز بیش از پنجاه سانتی‌متر است.

جیپ رانگلر ویلیز گایگر

Jeep Wrangler Willys by Geiger Cars

طراحی نظامی، وینچ موتوردار درون سپر جلو، چرخ‌های فولادی رنگ‌شده و پیشرانه‌ی V6 با حجم ۳.۶ لیتر و به قدرت ۲۸۵ اسب‌بخار، تنها بخشی از مشخصات جیپ رانگلر ویلیز هستند. این خودروی خاص و زیبا را شرکت Geiger Cars و تنها به تعداد دَه دستگاه تولید کرده است. هریک از این خودروها، بیش از هشتادهزار دلار قیمت دارند.

 

Technoimplus Rocket Z

Technoimpulse Rocket Z

راکت Z خودروی روسی جدیدی با پیشرانه‌ای به قدرت ۸۲ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون‌متر است. پیشرانه‌ی این خودرو از نوع توربو دیزلی است و ۲.۵ لیتر حجم دارد. نیروی پیشرانه‌ی راکت Z به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. از امکانات این خودرو باید به دیفرانسیل‌های قفل‌شونده و سیستم تنظیم میزان باد لاستیک از داخل خودرو اشاره کرد. توانایی‌های خارج جاده‌ای راکت Z باتوجه‌به ارتفاع کف از زمین ۱.۳متری و زاویه‌ی ورود و خروج از شیب ۵۲درجه‌ای بسیار زیاد است.

هنسی ولوسی راپتور 6×6

Hennessey VelociRaptor 6x6

اگر شما هم از علاقه‌مندان به خودروهای شش‌چرخ هستید، حتما نام خودرو ولوسی راپتور 6×6 محصول شرکت هنسی را شنیده‌اید. این خودرو براساس فورد راپتور تولید شده است. این وانت بزرگ‌جثه تقریبا سیصدهزار دلار قیمت دارد و در زیر کاپوت آن از پیشرانه‌ی V6 توربو با حجم ۳.۵ لیتر استفاده شده که ششصپ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

تارسوس Praetirian

Torsus Praetorian

تارسوس Praetirian خودرویی آفرود با قابلیت حمل ۳۵ سرنشین است. ارتفاع کف Praetirian تا زمین بیش از چهل سانتی‌متر است و می‌تواند از آبی به عمق هفتاد سانتی‌متر نیز عبور کند.

درکنار تایرهای خاص و وینچ برقی نصب شده در سپر جلو، Praetirian به پیشرانه‌ی توربو دیزلی ۶.۹لیتری مجهز شده که توانایی تولید ۲۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۹۲۵ نیوتون‌متر گشتاور را دارد و می‌تواند این خودروی بزرگ را به حداکثر سرعت ۱۱۷ کیلومتربرساعت برساند.

بی‌ام‌و X6 منهارت

Manhart MHX6 Dirt

تیونر منهارت چندی پیش مدلی ارتقایافته از بی‌ام‌و X6 با نام MHX6 معرفی کرد که کاملا شایستگی قرارگرفتن در این فهرست را دارد. منهارت با اعمال تغییراتی، قدرت این مدل را به ۸۸۸ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۱۲۰۰ نیوتون‌متر ارتقا داده است. به‌جز این، امکانات دیگری همچون تایرهای آفرودی BF گودریچ، چراغ‌های LED، دو عدد اسنورکل و سیستم تعلیق KW نیز روی این خودرو نصب شده‌اند.

نیسان 370ZKi

Nissan 370Zki

این نیسان 370Z تغییریافته که 370ZKi نام دارد، دقیقا همان خودرویی است که در روزهای برفی به آن نیاز دارید. بااین‌حال، خبر بد تولیدنشدن این خودرو به‌صورت انبوه است و نیسان، تنها یک دستگاه از این مدل را به‌عنوان خودرویی مفهومی در نمایشگاه خودروی شیکاگو به‌نمایش گذاشت. پیشرانه‌ی V6 تنفس طبیعی نیسان 370ZKi با حجم ۳.۷ لیتر می‌تواند ۳۲۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

رضوانی تانک

Rezvani Tank

اگر انسان‌ها تهدیدتان کنند، خودروی رضوانی تانک بهترین گزینه برای نجات است. این خودرو با استانداردهای نظامی ساخته شده و می‌تواند دربرابر گلوله و بمب مقاومت کند. پیشرانه‌‌ای که رضوانی برای قلب تانک درنظر گرفته، متعلق به هلکت است و می‌تواند با هشت سیلندر خود ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

شیشه‌های رضوانی تانک از نوع ضدگلوله با استاندارد B7 هستند. این خودرو به سیستم دیددرشب حرارتی، سیستم تعلیق تقویت‌شده، سیستم دودزا و صفحات مقاوم دربرابر انفجار مجهز شده که همگی این ویژگی‌ها بخشی از استاندارد حفاظتی سطح هفت این خودرو هستند. برای داشتن یکی از این خودروها باید حداقل ۲۹۵هزار دلار ناقابل پرداخت کنید.

 

پارتیزان One

Partisan One

خودروی پارتیزان One با یک‌صد سال گارانتی عرضه می‌شود و برخلاف ظاهر ساده‌ای که همانند اسباب‌بازی‌های لگو دیده می‌شود، ایمنی بسیار زیادی از سرنشینان در وضعیت جنگی می‌تواند به ارمغان آورد. بدنه‌ی این خودرو از صفحات زرهی تشکیل شده و این قابلیت را نیز دارد که از بالگرد به پایین پرتاب شود.

Pal-V Liberty

Pal-V Liberty

Pal-V Liberty ماشین پرنده‌ی دونفره است. سرعت این خودرو در هوا به ۱۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد؛ بنابراین، می‌تواند سریع‌تر از هر خودروی دیگری شما را به مقصد برساند. تنها عیب Pal-V Liberty قیمت حدود چهارصدهزاری دلار آن است.

تویوتا لندکروزر FJ40 Hot Rod

Toyota Land Cruiser FJ40 Hot Rod

این خودروی Hot Rod ساخت آفریقای‌جنوبی براساس تویوتا لندکروزر FJ40 مدل ۱۹۷۶ در ۱۲۰۰ ساعت ساخته شده است. برای بخش فنی این خودرو از پیشرانه‌ی 1UZ هشت سیلندر استفاده شده که در مدل‌های لکسوس به‌کار رفته و قدرت آن تا ۳۰۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است. قدرت تولید‌شده‌ی این خودرو را جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته‌ی خودکار متعلق به محصولات لکسوس انتقال می‌دهد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها