کد خبر : 5228

ماشین کنترلی آمازون که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند

ماشین کنترلی آمازون که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند

آمازون ماشین کنترلی AWS DeepRacer را با پشتیبانی از هوش مصنوعی و امکان برنامه‌ریزی برای رانندگی خودران معرفی کرد. ماشین کنترلی آمازون قرار است با قیمت 400 دلار به فروش رسد.

به گزارش خودروتک، خدمات وب آمازون (Amazon Web Services)، کسب و کار بسیار سودآور پردازش ابری کمپانی، به شکلی غیر متعارف به دنبال گسترش فناوری هوش مصنوعی است. اندی جیسی (Andy Jassy)، مدیر ارشد اجرایی همین بخش، به تازگی از “AWS DeepRacer” پرده برداشته است: یک ماشین کنترلی که از سال آینده با قیمت 400 دلار عرضه شده و توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را برای رانندگی خودران برنامه‌ریزی کنند. هم‌اکنون پیش‌فروش این خودرو با قیمت ویژه 249 دلار آغاز شده است.

ماشین کنترلی AWS DeepRacer

این ماشین رادیو کنترلی با سامانه چهار چرخ محرک، یک هجدهم اندازه یک خودرو واقعی است. این ماشین با استفاده یادگیری ماشینی تقویت شده است؛ یک تکنیک هوش مصنوعی که به دستگاه اجازه می‌دهد تا با آزمون و خطا، بهتر رانندگی کند. برای ماندن در مسیر، ممانعت از برخورد با موانع و موارد دیگر، پاداش در نظر گرفته می‌شود تا دقت آن افزایش یابد.

خودرو ضمن دسترسی به وای فای، از پردازنده Intel Atom قدرت می‌گیرد و دوربینی 4 مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری 1080p دارد که به کمک نقشه حرارتی موانع را شناسایی می‌کند.

ماشین کنترلی AWS DeepRacer

برنامه‌ریزی ماشین کنترلی AWS DeepRacer

کاربران با استفاده از الگوریتم‌های آزمایشی خود و استفاده از سرویس هوش مصنوعی آمازون به نام “Amazon SageMaker” قادر به برنامه‌ریزی ماشین کنترلی AWS DeepRacer هستند. به منظور اطمینان از عملکرد درست، یک شبیه‌ساز 3D در نظر گرفته شده و می‌توان به صورت مجازی در مجموعه‌ای از جاده‌ها آن را به حرکت درآورد. هنگامی که توسعه‌دهندگان تشخیص می‌دهند که الگوریتم آنها به اندازه کافی خوب است، زمان پیاده‌سازی الگوریتم و رانندگی در دنیای واقعی می‌رسد.

شاید در نگاه اول متوجه آن نشوید، ولی اصول مورد استفاده برای برنامه‌ریزی ماشین کنترلی AWS DeepRacer با اتومبیل‌های خودران واقعی که انسان‌ها یا محموله‌های مختلف را حمل می‌کنند، یکسان است.

ماشین کنترلی AWS DeepRacer

لیگ DeepRacer

در کنار معرفی این ماشین هوشمند، آمازون یک لیگ رانندگی خودران را هم در نظر گرفته است که سال آینده برگزار خواهد شد. در این لیگ، توسعه‌دهندگان می‌توانند با دیگر افراد به رقابت بپردازند تا خودرویی که رکورد سریع‌تر را در جاده‌ها از خود به جای می‌گذارد، مشخص شود.

یکی از چیزهایی که هنگام تماشای استفاده از این ماشین کنترلی توسط کارکنان برای ما بسیار جالب بود، ایجاد جاده‌های مختلف برای رانندگی توسط خود افراد بود. آنها مشغول رقابت با یکدیگر می‌شدند.

برندگان هر رقابت راهی مسابقه مهم‌تر AWS DeepRacer 2019 Championship Cup خواهند شد. اولین مسابقه با این ماشین کنترلی، پنجشنبه صبح انجام شده است.

ماشین کنترلی AWS DeepRacer

منبع: گجت نیوز
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها