کد خبر : 5067

بهترین سازندگان ترمز در دنیا

بهترین سازندگان ترمز در دنیا

اهمیت ترمز خودرو بر هیچکس پوشیده نیست اما کمتر راننده‌ای از بهترین سیستم های ترمز دنیا اطلاعاتی در دست دارد.

به گزارش خودروتک، در این گزارش تلاش کرده‌ایم تا شما را با بهترین سیستم های ترمز دنیا و کمپانی‌های سازنده آنها آشنا کنیم.

سیستم ترمز Endless

کمپانی اندلس (Endless) سال‌هاست که در تولید دیسک‌های ترمز ۶ تکه‌ای فعالیت می‌کند. این ترمزها از دو صفحه آهنی پرس شده بر روی‌هم تشکیل می‌شوند و علاوه بر سختی و استحکام بالا، توانایی زیادی برای کار در هوای گرم و دماهای متفاوت دارد. وزن هر یک از دیسک‌های ترمز اندلس در حدود ۲٫۶ کیلوگرم است.

سیستم ترمز اندلس (Endless)

سیستم ترمز Brembo

در میان بهترین سیستم های ترمز دنیا کمپانی Brembo حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شرکت سال‌هاست در زمینه تولید دیسک‌های ترمز فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر بر روی خودروهای GT خیابانی و خودروهای سنگین باربری تمرکز ویژه‌ای داشته و موفق به ساخت دیسک‌های دو تکه‌ای سوراخ‌دار با یک کلاهک آلومینیومی و یک قالب ۴ پیستونه شده است.

کیت ترمز برمبو (Brembo)

برمبو در تازه‌ترین محصولات خود سعی در کاهش حجم و وزن دیسک‌های ترمز دارد. این امر موجب افزایش قدرت ترمزگیری در شرایط بحرانی می‌شود و میزان فشار بر روی دیسک‌ها را نیز کاهش می‌دهد. به‌منظور طراحان این شرکت از یک لایه تهاجمی و مقاوم در برابر اصطکاک بر روی سطح دیسک استفاده کرده‌اند.

سیستم ترمز EBC

بخش عمده تمرکز این کمپانی در تولید دیسک و لنت‌های مرکب با صفحات سرامیکی است که بیشتر برای خودروهای رالی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سیستم ترمز بیشتر در کشورهای اروپایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. لنت‌های EBC از سه لایه محافظ تشکیل می‌شدند که از یک سو موجب تسریع در فرآیند ترمزگیری شده و از سوی دیگر به دلیل جنس منحصربه‌فرد خود از بالا رفتن بیش از حد دما در هنگام اصطکاک با دیسک ترمز جلوگیری می‌کند. نصب این دیسک و لنت‌ها موجب شده تا خودروهای مسابقه‌ای تا خط پایان از بازبینی سیستم ترمز بی‌نیاز شوند.

سیستم ترمز EBC

سیستم ترمز Rotora

آخرین گزینه در میان بهترین سیستم های ترمز دنیا مجموعه تقویتی روتورا است. این سیستم ترمز از آلومینیوم مرکب و با استفاده از ماشین‌آلات صنعتی CNC ساخته می‌شود. این مجموعه با ترمزهای ABS و سیستم EBD سازگار است و به‌راحتی بر روی خودروهای قدیمی نیز نصب می‌شود. افزون بر این، به‌منظور دستیابی به قدرت ترمزگیری بالا، طراحان برای دیسک‌های عقب و جلو ابعاد ۴۰۵*۳۶ را در نظر گرفته‌اند. این سیستم ترمز به ۸ پیستون و گیره دفع‌کننده ضربات مجهز است.

سیستم ترمز rotora

منبع: ماشینو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها